کد خبر: 682735
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
كسب 120 مدال و تكرار مقام چهارمي بازي‌هاي پاراآسيايي
كاروان غدير تنها يك مدال طلا براي رسيدن به مقام سومي كم آورد تا...
سعيد احمديان
كاروان غدير تنها يك مدال طلا براي رسيدن به مقام سومي كم آورد تا چهارمي ايران در بازي‌هاي پاراآسيايي تكرار شود و معلولان و جانبازان ايران مانند گوانگ‌ژو اين بار در اينچئون هم در رده چهارم قرار بگيرند، آن هم كسب 37 طلا، 52 نقره و 31 برنز و مجموع 120 مدال كه ركورد فوق‌العاده‌اي براي ورزش ايران در طول تاريخ تورنمنت‌هاي آسيايي و جهاني است.
 
در حالي رقابت‌هاي پاراآسيايي ديروز با خاموش شدن مشعل بازي‌ها در ورزشگاه مونهاك به پايان رسيد كه ورزشكاران جانباز و معلول ايران در دو روز پاياني 39 مدال رنگارنگ كسب كردند. البته طلايي‌ترين روز كاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي روز پنج‌شنبه گذشته بود، روزي كه ورزشكاران جانباز و معلول ايران توانستند 35 مدال شامل 17 مدال طلا، هشت مدال نقره و پنج مدال برنز به دست آورند تا به نزديك‌ترين فاصله با ژاپن رده سومي برسند. كسب 17 طلا در يك روز در شرايطي بود كه كاروان ايران در پنج روز گذشته توانسته بود 18 طلا كسب كند!
 
در بازي‌هاي پنج‌شنبه عبدالرضا جوكار در پرتاب نيزه كلاس53-54 F، مهران حسيني در پرتاب ديسك كلاس35-36 F، تيم ميكس كامپوند، هادي نوري در كامپوند انفرادي، علي محمدياري در پرتاب ديسك كلاس F56، حسن عسگري دوي 800 متر كلاس T12، مسعود حيدري در پرتاب ديسك كلاس F12، جليل باقري جدي در پرتاب وزنه كلاس 55-56 Fو جاويد احساني در پرتاب در ديسك كلاسF57، زهرا نعمتي در ريكرو انفرادي زنان، ابراهيم رنجبر در كامپوند انفرادي مردان، تيم فوتبال هفت نفره، تيم‌ملي جودوي مردان، تيم ملي گلبال مردان، تيم فوتبال پنج‌نفره مردان، واليبال نشسته مردان و علي صادق‌زاده در وزنه‌برداري دسته 107 - كيلوگرم طلايي‌هاي كاروان غدير در روز پنج‌شنبه گذشته بودند.
 
علي الهي در دوي 800 متر كلاسT12، فلاح نصير پوران در پرتاب ديسك كلاسF12، علي الفت لاوي در پرتاب نيزه كلاس 37-38 F، علي محمدياري در پرتاب وزنه كلاس 55-56 F، سامان رضي در وزنه‌برداري دسته 97 - كيلوگرم، سيامك صالح فرج‌زاده در پرتاب وزنه كلاس F34 و پرويز گل پسند در پرتاب ديسك كلاس F56 و تيم واليبال نشسته بانوان توانستند به مدال نقره برسند و سولماز بازرگان در پرتاب ديسك كلاس F44، محسن كائيدي در پرتاب وزنه كلاس F34، تيم ميكس ريكرو، تيم بسكتبال با ويلچر مردان و تيم بسكتبال با ويلچر زنان پنج مدال برنز ايران را در روز طلايي كاروان ايران در پاراآسيايي اينچئون به دست آوردند.
 
در روز پاياني بازي‌هاي پاراآسيايي هم كه ديروز برگزار شد، كاروان ايران توانست 9 مدال كسب كند و صاحب دو مدال طلا، چهار نقره و سه برنز شد. در مسابقات ديروز در وزنه‌برداري و در وزن 107 + كيلوگرم سيامند رحمان وزنه 287 كيلويي را زد و ضمن شكستن ركورد جهان به ميزان دو كيلوگرم قهرمان شد. رحمان پس از اين قهرماني آن را به مردم مظلوم كوباني تقديم و عنوان كرد كه مي‌خواهد در پاراالمپيك برزيل ركوردش را به بالاي 300 كيلو برساند.
 
منصور پورميرزايي در همين دسته با 255 كيلوگرم نقره گرفت. در دووميداني، فرزاد سپهوند به مدال طلاي پرتاب ديسك در كلاس F44 رسيد. سيد حبيب حسيني در دوي 400 متر، علي الهي در دوي 1500 متر و مهرداد كرم‌زاده در پرتاب ديسك كلاس F42 نقره گرفتند و حسين سعيدي در دوي 400 متر كلاس T12و پيمان نصيري در دوي 400 متر كلاس T20  به همراه مرضيه صدقي در پرتاب وزنه كلاس F54/53 صاحب مدال برنز شدند. 
تكرار چهارمي دوره گذشته
 
با كسب 44 مدال در دو روز پاياني بازي‌هاي پاراآسيايي پرونده ايران در اين رقابت‌ها با كسب 120 مدال بسته شد و ورزشكاران و جانباران ايران توانستند با 37 طلا، 52 نقره و 31 برنز با مجموع 120 مدال در جايگاه چهارم بازي‌هاي پارا‌آسيايي قرار بگيرند. اين در حالي بود كه ايران اگر يك طلاي ديگر مي‌گرفت، بالاتر از ژاپن در مكان سوم قرار مي‌گرفت. در اين رقابت‌ها چين با 174 مدال طلا، 95نقره و 48برنز و جمع امتياز 317 مدال قهرمان اين دوره از بازي‌ها شد. كره جنوبي با 71 مدال طلا، 62نقره و 77برنز و با جمع 210 مدال در جايگاه دوم ايستاد و ژاپن با 38مدال طلا، 48نقره و 56 برنز و با جمع 142 مدال جايگاه سومي را به خود اختصاص داد. همچنين ازبكستان با 22 طلا، پنج نقره و چهار برنز و با مدال در جايگاه پنجم قرار گرفت.
 
 
40 مدال بيشتر از گوانگ‌ژو

 
مقايسه عملكرد كاروان ايران در بازي‌هاي پاراآسيايي اينچئون نسبت به دوره گذشته كه در گوانگ‌ژو برگزار شد، نشان مي‌دهد كارنامه ورزشكاران معلول و جانباز ايران جهش فوق‌العاده‌اي داشته است. در حالي كاروان غدير توانست در اينچئون 120 مدال كسب كند كه در گوانگ‌ژو توانسته بود 80 مدال به دست بياورد. در مقايسه تعداد مدال طلاها هم كاروان ايران توانسته بود نسبت به دوره قبل 10 طلا بيشتر كسب كند. در گوانگ‌ژو ايران توانست 27 طلا به دست بياورد كه در اينچئون تعداد طلاهاي ايران به 37 مدال برسد. در كسب مدال نقره هم كاروان ايران رشد دو برابري داشت و 24 نقره در گوانگ‌ژو به 52 نقره در اينچئون رسيد. در مدال برنز هم در حالي كاروان ايران توانست در كره جنوبي 31 برنز به دست بياورد كه در دوره گذشته 29 برنز كسب كرده بود.
 
برترين‌ها
 
در رقابت‌هاي پاراآسيايي اينچئون، ورزشكاران دوو‌ميداني كار ايران توانستند بيشترين مدال را براي كاروان ايران به ارمغان بياورند. از 120 مدال ايران در اين بازي‌ها، 71 مدال سهم رشته دووميداني بود كه شامل 21 طلا، 32 نقره و 18 برنز بود. همچنين در اين رقابت‌ها شاهين ايزديار با كسب شش مدال كه شامل پنج نقره و يك برنز بود توانست بيشترين مدال را براي كاروان ايران كسب كند. مهناز اميني در دووميداني و ساره جوانمردي در تيراندازي هم توانستند با كسب دو مدال طلا بيشترين طلا را در بين ساير ورزشكاران ايراني به دست بياورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار