کد خبر: 653952
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
در حالی که پیش بینی می شد مردم با اولویت قراردادن سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی در مصرف سوخت، ۲.۷ میلیارد لیتر بنزین ذخیره شده با سهمیه ۴۰۰ تومانی را تا ابتدای تیرماه مصرف کنند، هنوز بخشی از این سهمیه ها در کارت های سوخت باقی مانده است.

به گزارش تسنیم، حجم بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت‌های سوخت تا تاریخ ۱۷ فروردین ماه امسال حدود دو میلیارد و ۷۱۰ میلیون لیتر بود. از ابتدای اردیبهشت ماه با آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها و تبدیل قیمت سهمیه های ۴۰۰ تومانی به ۷۰۰ تومانی، دیگر افزایش حجم سهمیه ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت نداشتیم.
 
طبق آمار مصرف بنزین کشور، نیمه اول هر ماه، روزانه حدود ۷۰ درصد حجم بنزین مصرفی مربوط به بنزین یارانه ای و حدود ۳۰ درصد مربوط به بنزین نیمه یارانه ای است. نیمه دوم هر ماه به دلیل کاهش ذخیره بنزین یارانه ای در کارت‌های سوخت، مصرف بنزین نیمه یارانه ای افزایش یافته به‌طوری‌که ۴۵ درصد بنزین عرضه شده در روز با نرخ نیمه یارانه ای است.
 
بررسی آمار مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی در ماههای قبل از اردیبهشت امسال نشان می دهد که در نیمه اول هر ماه ۶۷۵ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی و در نیمه دوم هر ماه ۴۸۰ میلیون لیتر بنزین با این نرخ عرضه می‌شد که در مجموع ماهانه، یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی به فروش می‌‌رسید.
 
پیش بینی می شد با این روند مصرف و با اولویت دادن مردم به استفاده از سهمیه های ذخیره شده بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت، سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی تا ابتدای تیرماه به صفر برسد اما با آغاز نخستین ماه تابستان، هنوز سهمیه های ذخیره شده بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت موجود است.
 
دارندگان سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی نگران از سوختن یکباره سهمیه های ذخیره شده شان مشتاق اطلاع از برنامه دولت برای سهمیه های بنزین ۴۰۰ تومانی هستند به طوری که با تماس با خبرگزاری تسنیم خواهان اطلاع رسانی در این زمینه شده اند.
 
از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور حاکی از این است که دولت تا این لحظه هیچ برنامه ای برای سوزاندن یا تبدیل سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت های سوخت ندارد و سهمیه ۴۰۰ تومانی سوخت تا اطلاع ثانوی نمی سوزد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار