کد خبر: 653304
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
یک دیپلمات ایرانی نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌‌ای در چهارمین روز مذاکرات ایران و 1+5 گفت که پیشرفت‌های حاصله در زمینه نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای خوب است.
یک دیپلمات ایرانی نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌‌ای در چهارمین روز مذاکرات ایران و 1+5 گفت که پیشرفت‌های حاصله در زمینه نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای خوب است.

یکی از دیپلمات‌های ایرانی نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای امروز (جمعه) در چهارمین روز مذاکرات ایران و 1+5 گفت که پیشرفت‌های حاصله در زمینه نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای خوب است.

وی با ذکر این نکته که موارد در حال طرح است، درباره اینکه آیا این مذاکرات امروز تمام می‌شود یا ادامه خواهد داشت؟ عنوان کرد: در گفت‌وگوهای امروز معاونان محمدجواد ظریف و کاترین اشتون اینکه مذاکرات امروز پایان یابد یا به فردا کشیده شود، مشخص خواهد شد.

این دیپلمات در خصوص اینکه آیا مشخص است دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 که قرار است 11 تیر ماه (دوم ژوئیه) در وین برگزار شود چقدر به طول خواهد انجامید؟ عنوان کرد: دوم ژولای نزدیک به 20 ژولای (29 تیر ماه) است و احتمال دارد که ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 از 2 ژولای تا 20 ژولای نیز ادامه یابد.

او درباره اینکه آیا نگارش مقدمه پیش نویس پایان یافته یا خیر؟ عنوان کرد: نمی‌توان دقیقا گفت چون بخش‌های مختلفی بررسی می‌شود، شاید تا بعدازظهر بتوان اعلام کرد، شاید هم طرفین توافق کنند که چیزی به صورت رسمی اعلام نشود.

این دیپلمات ایرانی با بیان اینکه نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای در حال انجام است، خاطرنشان کرد:‌ مرحله نگارش زمانبر است و البته پیشرفت خوب است، ولی کار به دلیل پیچیدگی به کندی پیش می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه ما بر مواضع خود ایستاده‌ایم، عنوان کرد: ما محکم بر مواضعمان ایستاده‌ایم.

وی در خصوص اینکه چه مقدار نگارش انجام شده و چند پاراگراف از متن به نگارش در آمده؟ با اشاره به نشست معاونان ظریف و اشتون که شب گذشته تا یک و نیم بامداد به طول انجامید؟ گفت:‌ نگارش خیلی بیشتر از روز قبل انجام شده است.

این دیپلمات به جزییات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای خبر داد و گفت: از امروز تقریبا نگارش متن توافقنامه هسته‌ای با مقداری کندی آغاز شد و البته اختلافات اساسی هنوز وجود دارد.

ظریف با اعلام اینکه از امروز تقریبا مرحله نگارش با مقداری کندی آغاز شده، یادآور شد که این البته به معنای این نیست که درباره مفاهیم به تفاهم رسیده‌ایم و هنوز اختلافات بسیار اساسی است.

وی در خصوص عنوان این توافقنامه نیز گفت که تاکنون بر سر نام «برنامه اقدام مشترک جامع» تفاهم شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار