کد خبر: 649734
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد، افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرند، کمتر از افرادی که رژیم غذایی قرار دارند جذب غذا می شوند.
 
خبرگزاری ایرنا: مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد، افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرند، کمتر از افرادی که رژیم غذایی قرار دارند جذب غذا می شوند.
 
مطالعه محققان دانشگاه ˈمیسوری ˈ آمریکا نشان می دهد، افرادی که با شمردن کالری غذا و ورزش وزن کم می کنند بیشتر به غذا علاقه نشان می دهند.
 
این در حالی است که جراحی کاهش وزن از جمله کوچک کردن معده، سیم پیچی مغز را عوض می کند؛ بطوریکه این افراد کمتر به غذا خوردن علاقه نشان می دهند.
 
دانشمندان آمریکایی در این مطالعه اسکن های مغز بیمارانی را که روش های مختلفی برای کاهش وزن انتخاب کرده بودند، بررسی کردند.
 
محققان متوجه شدند که مغز واکنش های مختلفی را نسبت به تصاویر غذا نشان می دهد و این واکنش های متفاوت بستگی به روش هایی دارد که افراد مختلف برای کاهش وزن انتخاب کرده بودند.
 
محققان در این مطالعه افرادی را که با عمل جراحی وزن کم کرده بودند با افرادی مقایسه کردند که روش های متداول تر رژیم غذایی را برای کاهش وزن انتخاب کرده بودند.
 
سپس محققان تصاویر پیتزا و سایر غذاهای اشتهاآور را به افراد مورد مطالعه نشان دادند. دانشمندان متوجه شدند: مغز افرادی که تحت رژیم های غذایی بودند در قسمت «کورتکس پره فورنتال»( prefrontal cortex ) (بخشی از مغز که هیجان و احساسات را کنترل می کند) فعال تر است.
 
این مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد، افرادی که با تغییر رفتار و شیوه زندگی خود برای مثال کاهش میزان کالری هایی که هر روز مصرف می کنند و افزایش سطح ورزش ، موفق به کاهش وزن شده اند بیشتر به مواد غذایی علاقه نشان می دهند.
 
از طرف دیگر افرادی که با عمل جراحی لاپراسکوپی کوچک کردن معده وزن کم کرده بودند نسبت به غذا خوردن بی علاقه بودند.
 
این مطالعه که در مجله Obesity منتشر شده است اولین مطالعه ای است که تغییرات مغز در ارتباط با روش های مختلف کاهش وزن را بررسی کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار