کد خبر: 645011
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
بخشايش اردستاني گفت: در حال حاضر آقاي يونسي معاون اقوام و قوميت‌هاست و شايد دلخوري و گله از نظام هم داشته باشد، اكنون كه در جهت خاص قوميتي صحبت مي‌كند و مي‌خواهد مقداري هيجان قوميتي ايجاد كنند
يونسي مي‌خواهد هيجان قوميتي ايجاد كند
جوان‌آنلاين: احمد بخشايش اردستاني، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»‌ در واکنش به اظهارات اخیر علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها اظهار داشت: آقاي يونسي مرد روشن و دانايي است. اگر صحبت‌هاي او را راجع‌به نماد شير و خورشيد به صورت جز به جز بررسي كنيم، معناي تك‌تك اين نمادها خوب است اما با توجه به اينكه شير و خورشيد نماد پرچم شاهنشاهي بود و زيبنده انقلاب اسلامي نبود، پس از انقلاب حداكثري جمهوري اسلامي نمادهاي دوران قبل از جمله شير و خورشيد كه يادآور دوران شاهنشاهي بود، حذف شد و آرم الله روي پرچم كشورمان نقش بست.

بخشايش اردستاني ادامه داد: در حال حاضر آقاي يونسي معاون اقوام و قوميت‌هاست و شايد دلخوري و گله از نظام هم داشته باشد، به اين اعتبار كه قرار بود وزير كشور يا وزير اطلاعات شود اما به هر دليلي نشد و اكنون كه در جهت خاص قوميتي صحبت مي‌كند و مي‌خواهد مقداري هيجان قوميتي ايجاد كند البته اين هيجانات قوميتي نبايد حاشيه‌هايي داشته باشد كه بر متن مديريت اصلي كشور تقدم  پيدا مي‌كند.

وي تاكيد كرد: متن جمهوري اسلامي و نظام نبايد توسط اين حاشيه‌ها به اين سمت و سو حركت كند اما همين كه ايشان اين جملات را گفته و باعث شده افراد روي آن نظر دهند اين حاكي از اين است كه صحبت‌هاي يونسي مي‌تواند تاثيرگذار باشد.

بخشايش اردستاني با اشاره به صحبت‌هاي يونسي در خصوص خاخام و روحانيت گفت: آقاي يونسي در صحبت‌هايش اشاره كرده كه اگر من روحاني و خاخام‌ها بگذارند مردم خوب زندگي مي‌كنند اين جمله تا حدي هم درست است و هم مي‌تواند غلط باشد. اگر از جنبه صحيح اين حرف نگاه گنيم به نظر مي‌رسد آقاي يونسي خواسته اينطور آسيب‌شناسي كند كه اگر رهبران فكري و ديني با يكديگر سازگاري داشته باشند شايد جنگ‌هاي منطقه‌اي رخ ندهد.

وي تصريح كرد: اين حرف آقاي يونسي قابل سرزنش نيز است از اين جهت كه مي‌خواهد بگويد علت اينكه ما با غرب دچار مشكل شده‌ايم و چون جمهوري اسلامي با اسرائيل مشكل دارد، اين مشكل به وسيله سران جمهوري اسلامي كه روحاني هستند و سران يهوديان به وجود آمده بنابراين اين كينه‌هاي شكل گرفته به واسطه روحانيت ما و يهوديان است كه آنها نمي‌گذارند توافق را به امضا برسانيم و مشكلمان را با غرب حل كنيم. از اين بابت حرف ايشان بين حق و باطل است.

به گفته بخشايش اردستاني، يونسي در مقام معاونت اقوام تقريبا جملاتي را استفاده كرده كه اقوام ايراني را به هيجان درآورد در حالي كه مي‌توانست جملات ديگري به كار ببرد. صحبت‌هاي او در خصوص خاخام و يهوديان هم مي‌تواند جنبه‌هاي مثبت داشته باشد و هم مي‌تواند جنبه‌هاي منفي، اما جنبه منفي آن نسبت به جنبه مثبت بيشتر است.

 

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سیدجلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
2
اصلا اینجور ادم ها نه بخاطر خدا حرف میزنند نه بخاطر مردم بلکه بخاطر بی اعتنایی مردم به انها می خوان یجوری جلب توجه کنندوعقده کشایی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
احسنت
اورامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
0
با عرض سلام و ادب و احترام لطفا این دو خبر را ملاحظه فرمایئد و نظر خود را بیان فرمائید.
با تشکر فراوان
رئیس شورای شهر سروآباد سرمربی تیم کونگ فو کردستان شد
تنها روزنامه فروشی سروآباد برای چندمین بار متوالی تعطیل شد
...
محسنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
1
ایشان برای اینکه نامش سرزبان ها بیفتد فرمایش فرمودند شما ببخشید. گفته ایشان مرا به یاد آن مرد وچاه زمزم انداخت .
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
0
از این بابت از اقای یونسی تشکر داریم چون تنها مسئول بودند که بعد از مدتها به تبعیضای موجود در بین اقوام که به مثابه اتش زیر خاکستر وتهدیدی برای وحدت ملی می باشد شجاعانه اعتراف کردند.اگر نه پس کو سهم اقلیت ها ی ایرانی از مسئولین سیاسی ورده بالا .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
0
0
اقاي بخشايش گوشت خرگوش را هم حلال دانسته و هم حرام!
محمد جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
0
0
مشاور که این باشد خودش ببین چیه
فریدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
0
0
شیخ شادگرد همون شیخه که دوست داره با شرایط و مسائل روز به روز باشه تا بگه ما هم اینور گود هستیم .
...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار