کد خبر: 634743
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
رد پاي «تعليق مذاكرات» همزمان با خوشبيني ظريف
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: طبق توافق اوليه در ماه نوامبر موضوع برنامه موشک‌های بالستیک ایران هم مطرح خواهد شد. اين تقابل مي تواند مذاكرات را از سازندگي خارج كرده و در حالت تعليق قرار دهد.

جوان آنلاين: مذاكرات «هسته اي» ايران و 1+5 روز گذشته در وين اتريش آغاز شد. هنوز انتظار نمي رود كه اطلاعات خاصي از اين مذاكرات به بيرون درز كند حتي ممكن است اين مذاكرات تا چند رو آينده ادامه پيدا كند. قرار اوليه اين است كه گفت و گو ها تا روز پنج شنبه ادامه داشته باشد.

هيچ بعيد نيست كه مذاكرات در اين دوره به نتيجه اي نرسد و به ايام و دور بعد موكول شود. به هر حال بسياري از مسائل به شرايط سنگين مذاكرات و موضوعات مورد بحث باز مي گردد.

از سوي ديگر مخاطبان منتظر شنيدن حداقل هايي هستند بنابراين هر از گاهي مواضعي از سوي طرفين شنيده مي شود.

پس از روز اول مذاكرات چهار كشور غربي مذاكرات را «سازنده» خواندند. اروپايي ها معتقد هستند مذاكرات در «فضاي كاري مطلوبي» ادامه دارد. در اين ميان مواضع دو كشور روسيه و چين نيز از اهميت قابل توجهي برخوردار است كه البته خونسرد تر و ديرتر از ديگران لب تر مي كنند.

همزمان عباس عراقچي نيز به عنوان جانشين وزير امور خارجه گفت: شروع مذاکرات «در حد دو سخنرانی کلی و عمومی» توسط کاترین اشتون و محمدجواد ظریف خوب بود. ادامه به مباحث کارشناسی تبدیل شد.

به همين منظور عراقچي و وندي شرمن، ‌معاون وزير خارجه آمريكا به صورت «دو جانبه» با يكديگر ديدار كردند تا «دستور کار مذاکرات برای گام نهایی» را مشخص كنند. عراقچي و شرمن پيش از ديدار با نمايندگان سه كشور اروپايي حاضر در گروه 1+5 ملاقات داشتند.

در حالي كه تيم مذاكره كننده ايران بر مذاكرات «هسته اي» اصرار دارد تيم آمريكا معتقد است كه در اين مذاكرات مي تواند پاي موشك هاي بالستيك ايران را به ميان بكشد. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: طبق توافق اوليه در ماه نوامبر موضوع برنامه موشک‌های بالستیک ایران هم مطرح خواهد شد.

اين تقابل مي تواند مذاكرات را از سازندگي خارج كرده و در حالت تعليق قرار دهد. اين در حالي است كه محمد جواد ظريف در گفت و گو با جمعی از دانشجویان دانشگاه «دنور» گفت: دستیابی به توافق جامع می‌تواند از توافق موقت ساده‌تر باشد، چراکه در آن مذاکرات باید یخ‌ها آب می‌شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
0
1
کمکم پای مرغ هم به مذاکره باز می شودکه چرا هم در عزا می خورید هم در شادی
امیر وزیری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
0
0
امیدوارم با درایت و تدبیر آقای ظریف وتیم مذاکره کننده هرچه زودتر مذاکرات به نتیجه برسد تا ایران عزیز بیشتر از این دچار صدمه بخاطر تحریمها نگردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار