کد خبر: 631351
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
مدیرکل کمیته امداد گیلان به وجود فقیرترین کشاورزان کشور در این استان اشاره کرد و گفت: گیلان فقیرترین استان کشور است.

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد گیلان به وجود فقیرترین کشاورزان کشور در این استان اشاره کرد و گفت: گیلان فقیرترین استان کشور است.

 حسین علی‌محمدی عصر امروز در دیدار با کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان اظهار کرد: 82 هزار سالمند روستایی زیر پوشش کمیته امداد در استان هستند.

وی گیلان را پیرترین استان کشور از نظر جمعیتی عنوان کرد و افزود: ماهانه 5 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه کمک معیشتی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در گیلان پرداخت می‌شود.

علی‌محمدی خواستار افزایش پرداخت یارانه نقدی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شد و بیان کرد: پیشنهاد افزایش پرداخت یک سوم حقوق به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد را به مسئولان ارائه کردیم و دولت در این زمینه باید مصوبه مجلس را داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان کشاورزان این استان را فقیرترین کشاورزان کشور خواند و تصریح کرد: گیلان فقیرترین استان کشور است.

وی 92 درصد مالکیت باغ‌های چای را کمتر از دو هکتار در گیلان ذکر کرد و یادآور شد: طبق نظر کارشناسان مالکیت کمتر از پنج هکتار باغ‌های چای صرفه اقتصادی ندارد و هزینه تولید بیشتر از درآمد است.

علی‌محمدی با بیان اینکه تمام روستائیان بالای 60 سال در گیلان نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: گیلان دارای پیرترین جمعیت در کشور است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به بیماران زیر پوشش این کمیته در استان، اظهار کرد: گیلان رتبه نخست بیماران صعب‌العلاج نسبت به جمعیت در کشور را دارد.

وی رقم بالای بیماران صعب‌العلاج در گیلان را نگران‌کننده خواند و بیان کرد: بیماران سرطانی بیشتری بیماران صعب‌العلاج گیلان را تشکیل می‌دهند.

علی‌محمدی زیر پوشش گرفتن 9 هزار زن سرپرست خانوار را از جمله اقدام‌های کمیته امداد در گیلان دانست و تصریح کرد: امسال هشت میلیارد تومان حق بیمه زنان مذکور از طرف کمیته امداد به صندوق بیمه تامین اجتماعی واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان طرح شهید رجایی را از دیگر اقدام‌ها برای کمک به نیازمندان در روستاها دانست و یادآور شد: 754 میلیارد تومان از زمان آغاز طرح مذکور تاکنون به زنان سرپرست خانوار کمک شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار