کد خبر: 630405
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
وزیر راه و شهرسازی از تدوین دستورالعمل متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پیگیر افزایش تسهیلات مسکن در مراحل بعدی از بانک مرکزی هستیم.
تسنیم:  عباس آخوندی در چهارمین کنفرانس صنعت احداث و انرژی افزود:‌ به‌دنبال متنوع‌ سازی قیمت بلیت هواپیما هستیم و این کار را با کمک انجمن‌های صنفی در دست بررسی داریم و فکر می‌کنم تا پایان سال‌جاری دستورالعمل متنوع‌سازی قیمت‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن تصریح کرد: در این رابطه بانک مرکزی تصمیم‌گیری می‌کند و در مرحله اول مقداری تسهیلات مسکن افزایش یافت و وزارت راه و شهرسازی پیگیر افزایش تسهیلات در مراحل بعدی است.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با طرح مالیات پلکانی بر اجاره‌بها نیز گفت:‌ فکر می‌کنم به‌عنوان یک سیاست هر چه مدت اجاره طولانی‌تر شد باید مالیات کمتری در نظر گرفته شود تا هم رفاه شهروندان و مستاجران تامین و هم این‌که موجران بتوانند برنامه دراز مدتی را در این زمینه داشته باشند.

آخوندی ادامه داد:‌ مطالعات این برنامه در دست انجام است که امیدواریم به‌زودی بتوانیم پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در این رابطه را به وزارت دارائی بدهیم، چراکه نهایتا این وزارتخانه خواهد بود که پیشنهاد ما را به‌عنوان قانون مالیات به مجلس ارائه خواهد کرد.

به گفته وی، در بحث مالیات پلکانی اجاره بها متراژ مد نظر نیست و مولفه اصلی عنصر زمان خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا با انواع روش‌های مالی از جمله صندوق‌های زمین و ساختمان و سایر روش‌های افزایش تامین تسهیلات بتوانیم قدرت خرید متقاضیان در بازار مسکن را ارتقاء دهیم و با تحریک تقاضا از رکود خارج شویم.

آخوندی همچنین از بازنگری کلی در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: وضعیت این فرودگاه نابسامان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار