کد خبر: 616802
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
تركيب نهايي تيم ملي وزنه‌برداري براي حضور در هشتادمين دوره مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان مشخص شد.
وحید صابری
تركيب نهايي تيم ملي وزنه‌برداري براي حضور در هشتادمين دوره مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان مشخص شد.تركيب نهايي تيم ملي وزنه‌برداري براي حضور در هشتادمين دوره مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان مشخص شد. در پايان ركوردگيري عصر چهارشنبه، عليرضا سليماني وزنه بردار نوجوان دسته 105+ كيلوگرم ازتيم ملي خط خورد تا نفرات اصلي براي حضور در رقابت‌هاي جهاني لهستان مشخص شوند و به اين ترتيب در 62 كيلو مجيد عسگري، در 69 سجاد بهروزي و جابر بهروزي، در 77 كيلو رسول متقيان و در 94 كيلو عليرضا دهقان، در 105 كيا قدمي و براري و در 105+ بهادر مولايي به عنوان نفرات اصلي پا به ميدان مي‌گذارند. لازم به ذكر است گروه اول تيم ملي شامل وزنه برداران چهار وزن نخست ديروز تهران را به مقصد لهستان ترك كردند.

  رضازاده: به 3 وزنه‌بردار اميد داريم
رئيس فدراسيون وزنه برداري در مورد آخرين وضعيت ملي‌پوشان مي‌گويد: خدا را شكر وضعيت خوب است و ملي‌پوشان ركوردهاي خوبي را در آخرين تمرين به ثبت رساندند. به سه نفر از آنها اميد كسب مدال داريم و اميدوارم ساير نفرات هم بتوانند از لحاظ امتيازي به تيم ملي كمك كنند. در اين مدت چند ماهه اردو‌هاي خوبي برگزار شد و حتي شوكي كه به خاطر بيماري باقري براي ملي پوشان وارد شد باعث نشد تا براي آنان مشكلي به‌وجود آيد و خدا را شكر كه باقري هم به جمع ملي پوشان بازگشت تا در رقابت‌هاي لهستان هم همراه ما باشد. البته جا دارد كه از آقاي سجادي كه در آخرين روز از اردو در جمع ما حاضر شد و با هداياي خود باعث تقويت روحي وزنه برداران شد تشكر كنم.
رضازاده در مورد انتقادات افشارزاده از غيبت وزنه‌برداران در بازي‌هاي كشورهاي اسلامي مي‌گويد:‌افشارزاده خودش سه سال رئيس فدراسيون وزنه‌برداري بوده است و به خوبي از جزئيات مسائل باخبر است. مسابقات جهاني تنها 15 روز با اين بازي‌ها فاصله داشت و ما نمي‌توانستيم به سرعت تيم را آماده اعزام به لهستان كنيم.

  باقري: خوشبين هستم و اميدوارم بهترين نتيجه را بگيريم
سرمربي تيم ملي وزنه برداري كشورمان درباره رقابت‌هاي جهاني لهستان مي‌گويد: حضور قدرت‌هاي جهان با بهترين‌ها عجيب نيست. ما با برنامه قبلي پيش مي‌رويم و براي‌مان فرقي ندارد كه چه وزنه‌برداراني راهي مسابقات جهاني مي‌شوند. من هنوز هم خوشبين هستم و اميدوارم بهترين نتيجه را بگيريم و ما نيز با بهترين‌هاي خود راهي مسابقات جهاني لهستان مي‌شويم.
كوروش باقري با اشاره به اينكه بضاعت وزنه‌برداري ما همين است اظهار داشت: در طول چند ماهي كه در اردو بوديم به اين نتيجه رسيديم كه دارايي وزنه‌برداري ايران همين نفراتي هستند كه در يك سال اخير در ليگ وزنه‌برداري، مسابقات قهرماني كشور و يونيورسياد دانشجويان شركت كرده‌اند واكنون نيز با همين نفرات به مسابقات جهاني مي‌رويم تا دست خالي بازنگرديم. هر چند كه در اين دوره از رقابت‌ها بيشتر تيم‌ها با تمام قدرت راهي اين مسابقات مي‌شوند و لهستان هم تيم بسيار خوبي را براي حضور در مسابقات جهاني جمع كرده است با اين حال رسول تقيان از حضور قهرمان چيني المپيك در وزن 77 كيلوگرم بسيار خوشحال است و مي‌توانيم رقابتي ديدني را بين او و حريفش شاهد باشيم. در فوق سنگين هم قطعا تمامي قدرت‌ها حضور خواهند داشت و اين مسابقات جايي است كه قوي‌ترين مرد جديد دنيا معرفي خواهد شد.
 
اما در آخرين ساعات از آخرين اردوي قبل از سفر به لهستان دكتر نصرالله سجادي، معاون حوزه قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش و امور جوانان در تمرينات وزنه برداران كه حكم آخرين ركوردگيري پولادمردان را قبل از حضور در رقابت‌هاي جهاني لهستان داشت، به نمايندگي از دكتر صالحي اميري، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در جمع وزنه برداران حاضر شد و با اهداي پنج سكه بهار آزادي به هر يك از اردونشينان و همينطور اعضاي كادر فني، از تلاش آنها به خاطر زحماتي كه در چند ماه گذشته براي حضور قدرتمندانه در رقابت‌هاي جهاني كشيده‌اند تشكر كرد.
 
۶۲ كشور در مسابقات وزنه برداري قهرماني سال ۲۰۱۳ بزرگسالان جهان كه در روزهاي ۲۸مهر ماه تا ۵ آبان ماه در شهر وروكلاي لهستان برگزار خواهد شد، شركت كرده‌اند. طبق اعلام كميته برگزاري، اين رقابت‌ها از فردا در دسته ۴۸ كيلوگرم زنان آغاز مي‌شود. وزنه برداران گروه B و C دسته ۵۶ كيلوگرم مردان نيز در همين روز روي تخته مي‌روند اما رقابت‌هاي گروه A اين وزن در روز دوم (دوشنبه ۲۹ مهر) برگزار مي‌شود. رقابت‌هاي گروه A دسته ۶۲ كيلوگرم مردان روز سه‌شنبه برگزار مي‌شود و عسكري در صورت حضور در تركيب نهايي تيم ملي به عنوان اولين وزنه بردار از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقيقه به وقت تهران، با حريفان جهاني خود رقابت مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار