کد خبر: 615514
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶
واكنش معاون بين‌الملل سازمان بسيج و نادر طالب‌زاده به لغو جشنواره «افق نو»
معاون بين‌الملل سازمان بسيج مستضعفين عدم برگزاري جشنواره «افق نو» به بهانه رفع تنش در روابط ايران و امريكا را دردآور خواند.

معاون بين‌الملل سازمان بسيج مستضعفين عدم برگزاري جشنواره «افق نو» به بهانه رفع تنش در روابط ايران و امريكا را دردآور خواند. برگزاري جشنواره« افق نو » كه قرار بود چهارمين دوره آن در شهريور ماه سال جاري برگزار شود تا اطلاع ثانوي لغو شده است؛ اين سخن در واكنش به انتشار اخبار و گزارش‌هاي رسانه‌اي پيرامون لغو اين جشنواره ضد هاليوودي است كه «جوان» در چند روز گذشته پيشتاز آن بوده است.

بر اساس اين گزارش، احمد اسفندياري، معاون بين‌الملل سازمان بسيج مستضعفين در گفت و گو با فارس، همايش‌هاي سياسي بين‌المللي در ايران را راهي براي رساندن صداي آن دسته از افرادي دانست كه سيطره رسانه‌اي غرب، آنان را در بايكوت خبري و رسانه‌اي قرار داده است. وي خاطر نشان كرد كه ايران اسلامي به عنوان پايگاه اصلي مبارزه با استكبار جهاني پيشتاز برگزاري جشنواره‌ها و همايش‌هايي است كه انديشمندان مستقل بتوانند صداي خود را به جهانيان برسانند. به گفته اسفندياري، جشنواره بين‌المللي فيلمسازان مستقل افق نو (New Horizon) مي‌بايست برگزار گردد، چراكه استقبال پرشور فيلمسازان مستقل حدود 70 كشور در سال گذشته نشان داد كه حرف‌ها و انتقاد‌هاي فراواني به روش‌هاي استكباري دولت‌هاي امپرياليسم وجود دارد كه جايي براي بازتاب ندارد و ايران اسلامي بهترين مكان براي انتشار صداي محرومين و مستضعفين جهان است.

معاون بين‌الملل سازمان بسيج مستضعفين در ادامه با طرح اين سؤالات كه آيا در ايران جشنواره فيلمسازان مستقل كه معتبرترين جشنواره نگاه نو و واقعي به مسائل دنياي امروز است، نبايد برگزار شود و آيا دولت ايران از برگزاري اين جشنواره جلوگيري مي‌كند، ادامه داد: « در سال گذشته نيروهاي امنيتي اف بي آي پيش از پرواز شهيد مالكوم شباز، نوه رهبر معروف مسلمانان امريكا مالكوم ايكس به تهران، وي را دستگير كردند تا شهيد مالكوم شباز نتواند براي شركت در همايش هاليووديسم به ايران سفر كند و اين، اهميت اين گونه همايش‌ها را نشان مي‌دهد. اين شهيد بزرگوار مدتي بعد به طور مشكوك به شهادت رسيد. آيا ما نبايد راه شهيد مالكوم شباز را ادامه دهيم؟»

اسفندياري با اشاره به نامه‌هاي راشل كوري، فعال اجتماعي اهل ايالات متحده امريكا كه توسط بولدوزرهاي صهيونيستي در فلسطين به شهادت رسيد، خاطر نشان كرد: «در نامه‌هاي راشل كوري آمده است كه ما وظيفه داريم كه مردم جهان را از حقايق جهان، حقايقي كه رسانه‌هاي امپرياليسم آنها را بايكوت كرده‌اند پرده برداريم تا آنها كه احساس مسئوليت مي‌كنند تصميم درست بگيرند.»

بر اساس اين گزارش، نادر طالب‌زاده، دبير جشنواره افق نو نيز دو روز پيش و در واكنش به لغو برگزاري جشنواره «افق نو» با بيان اينكه توضيحي درباره علت تعطيلي جشنواره نمي‌دهند به فارس گفته بود: «واقعيت اين است كه من هيچ علتي در وراي اين تعطيلي نديدم و متأسفانه توضيحي به ما داده نشده كه چرا جلوي اين امر گرفته شده است؛ اينكه فعالان سياسي ضدصهيونيست و نخبگان مي‌آيند تهران اشكالش چيست، ما نفهميديم.» به گفته طالب‌زاده اين جشنواره قوي‌ترين كنفرانس ضد صهيونيستي ايران است و در هر دوره 70 ميهمان داشته است.

« افق نو » تاكنون سه بار برگزار شده و دستاوردهاي رسانه‌اي آن بيشتر از هر كنفرانس ضد‌صهيونيستي ايران بوده است، چراكه كارشناس‌هاي آن 50 تا 70 درصد امريكايي و نويسندگان، مؤلفان و اساتيد دانشگاه‌ و اهالي رسانه‌اي مشهور بودند و انتقاد آنها بيشتر معطوف به انتقاد از حمايت امريكا از اسرائيل و مقالات آنها موجود است. نادر طالب‌زاده همچنين يادآور شده بود: « اين درست نيست وقتي مي‌توانيد چهره‌هايي چون فيليپ جراردي، مايكل جونز و سناتور گراول را بياوريد، آنها را نياوريد و اينها كساني بودند كه هنگامي كه برگشتند در رسانه‌ها تأثير‌گذار بودند و مثلاً سناتور گراول در مجله فارين پاليسي مطلبي منتشر كرد و متأسفانه دوستان اولين كاري كه كردند، تعطيل كردن اين جشنواره بود.» بر اساس اين گزارش، نشست و جشنواره « افق نو » قرار بود در ايام 11 سپتامبر برگزار شود اما هم اكنون برگزاري، تعويق زمان برگزاري يا حتي تعطيلي قطعي ضدصهيونيستي‌ترين كنفرانس كشور در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار