کد خبر: 613939
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
اينكه در بين كشور‌هاي مسلمان در جريان بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي تيم‌ملي كاراته بانوان ايران به دليل رعايت حجاب حذف شود مسئله دردآوري است. 
اين مسئله مظلوميت بانوان ورزشكار ما را نشان مي‌دهد و اينكه آنها تنها پرچمداران اعتقاد بانوي مسلمان در سراسر جهان هستند. وقتي تصاوير و اخبار مخابره شده از بازي‌هاي كشور‌هاي اسلامي در اندونزي را مرور كنيد بيشتر به اين مظلوميت پي مي‌بريد. وقتي مشاهده كنيد كه حجاب فقط براي بانوان ايران مهم است نه بقيه كشور‌هاي مثلاً مسلمان، وقتي به وضوح مي‌بينيد كه ورزشكاران مثلاً مسلمان كشورهايي چون مصر، لبنان، ‌عربستان، عراق، فلسطين به راحتي آب خوردن براي حضور در رقابت‌هاي ورزشي قيد حجاب را مي‌زنند، وقتي متوجه شويد كه حتي در رقابت‌هاي كشور‌هاي اسلامي نيز اين مسئله رعايت نمي‌شود آن وقت بيشتر به مظلوميت بانوان ورزشكار و تنهايي آنها در دنيا پي مي‌بريد. 
هنوز اشك‌هاي بانوان فوتباليست‌مان را در ياد داشتيم وقتي ناظر مثلاً مسلمان و بحريني به حجاب آنها ايراد گرفت،‌ هنوز نتوانسته بوديم هضم كنيم كه چگونه يك مسلمان به حجاب يك بانوي مسلمان ايراد مي‌گيرد كه ضربه دوم را هم از همين مثلاً مسلمانان خورديم،‌ آن هم كجا؟ در جمع مسلمانان در بازي‌هايي كه براي كشور‌هاي مسلمان راه‌اندازي شده، براي همبستگي بين آنها!
اينكه ايراد از كجاست و اصل قصه به كجا بر مي‌گردد فعلاً مهم نيست،‌مهم اين است كه بازي‌هاي كشور‌هاي اسلامي هرچند كه مطابق با قوانين بين‌المللي و در سطح بازي‌هاي مهم ديگر برگزار مي‌شود ولي بايد در چارچوب موازين اسلامي نيز باشد اين نكته‌اي است كه ظاهراً زياد مورد توجه قرار نگرفته و كشور‌هاي مثلاً مسلماني كه در اين رقابت‌ها حاضر مي‌شوند كوچك‌ترين اعتقادي به بديهي‌ترين احكام و موازين شرعي اسلام ندارند. 
جاي تأسف است كه بانوان ايران به عنوان تنها پرچم‌دار حجاب و عفاف زن مسلمان در دنيا هيچ مدافعي ندارند، چه در داخل كشور و در بين مسئولان ورزش و چه در خارج از مرز‌هاي ايران. اين اولين باري نبود كه در حق ورزشكاران موفق و ارزشمند و معتقد ما اينگونه اجحاف شد و به طور حتم آخرين بار آن نيز نخواهد بود. 
بايدراهكار جدي و مطمئني براي اين قبيل حركات ناجوانمردانه پيدا كرد. حداقل بايد تلاش كرد تا اين قبيل حركات در بين كشور‌هاي مسلمان و در بازي‌هايي كه به نام كشور‌هاي مسلمان برپا مي‌شود ديده نشود. بانوان بي‌حجاب مصر به حجاب بانوان ايران ايراد وارد كردند و موفق هم شدند تا با اصرار به بي‌حجابي خود قهرمان كاراته شوند، نكته دردآورتر اين مسئله سكوت بقيه كشور‌هاي مثلاً مسلمان بود. بقيه ساكت ماندند و البته بانوانشان خيلي راحت بدون حجاب آمدند و مسابقه دادند پس نبايد هم زياد از آنها توقع داشت. 
اين وسط بايد دست‌هايمان را روي زانوي خودمان بگذاريم و با يك «يا علي» فرياد مظلوميت بانوان خود را به گوش جهانيان برسانيم، بايد همتي كنيم و بتوانيم حداقل خواسته بانوان ورزشكارمان را فراهم كنيم، بايد اختلاف سليقه‌ها را كنار بگذاريم، بايد كاري كنيم كه ديگر هيچ كشوري به خصوص اين كشور‌هاي مثلاً مسلمان جرئت و جسارت ايراد گرفتن به نوع پوشش بانوان ورزشكار ما را نداشته باشند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار