کد خبر: 610077
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۳
اينها شادتان نمي كند و مغزتان را مي كشد.
افکارنیوز: متاسفانه در بازار قاچاق مرگ آور مواد مخدر و محرك هر چند وقت يك بار نام جديدي به گوش مي رسد. اگر پيگير شوي برايت فهرست بلند بالايي از مواد با انواع و اقسام اسم هاي خارجي و ايراني را مي خواند و مي گويد: «يك چيز جديد دارم، بكشي ميري آسمون! عوارض هم ندارهف هر چقدر خواستي مي توني بكشي، معتادم نمي شي!» بسياري هم گول مي خورند و خيلي زود درگير مواد مي شوند اما آيا واقعاً اين مواد بي خطر هستند و اعتياد ايجاد نمي كنند؟ داشتن اطلاعات در مورد اين مواد خطرناك براي والدين و همسران بسيار لازم است. محمد جودكي، محقق مواد مخدر و محرك و خانم نسرين چيتگران، متخصص ترك اعتياد به شما در اين مورد توضيح مي دهند.

اين ماده باعث ترشح هورمون مرگ و تولد مي شود!

در بدن انسان هورموني به نام DMT وجود دارد كه در طول عمر فقط دوبار ترشح مي شود؛ يك بار هنگام تولد و يك بار هنگام مرگ. با مصرف ماده DMT نيز فرد وارد حالت خلسه مي شود و براي حدوود ۳ تا ۵ دقيقه ديگر متوجه هيچ چيز از اطراف خود نمي شود. خيلي كم پيش مي آيد فردي براي ۱۰ دقيقه در اين حالت باقي بماند. عمده شيوه مصرف اين ماده استنشاقي از طريق بيني است. اين ماده قسمت خاكستري مغز و حافظه طولاني مدت را به شدت تخريب مي كند و چون جزو محرك هاست فرد را دچار بيماري اعصاب و روان مي كند. در واقع هر فرد بيشتر از پنج بار نمي تواند از آن استفاده كند در غير اين صورت حتماً بيمار روحي ـ رواني مي شود. داروي خاصي كه بگوييم فقط مختص ترك اين ماده باشد وجود ندارد اما اصولاً پزشكان براي ترك محرك ها از بوپرنورفين استفاده مي كنند.

قرصي با توهمات ترسناك

قرص NDMA نوعي ماده محرك شبيه به قرص اكس است. اين ماده توهمات آسيب رسان شديد همراه با ترس ايجاد مي كند. يكي از بيمارانم يك بار كه اين ماده را مصرف كرده بود در خيابان از تير چراغ برق بالا رفته بود و مي گفت گرگ ها دنبالم كرده اند! برخلاف مواد ديگر كه معمولاً مصرف شان همراه با لذت است اين ماده وحشت ايجاد مي كند. ترك آن نيز با استفاده از روان درماني انجام مي شود. قارچ جادويي، كتامين و سالويا نيز از ديگر مواد محركي هستند كه داروي خاصي براي ترك آنها وجود ندارد و نياز به روان درماني دارند.

۱۰ بار مصرف آن باعث مرگ مي شود!

اسيد يا LSD نيز نوعي ماده محرك مشابه DMT است با اين تفاوت كه حالت خلسه آن طولاني تر است اما عميق اثرش از DMT كمتر است يعني اوج لذت آن را ندارد. اثرات جانبي آن يعني حالت نشاط، كم خوابي و... تا ۲ روز در بدن باقي مي ماند. اسيد از شيشه و آمفتامين ها خيلي خطرناك تر است و حدوداً ۱۰ بار مصرف آن منجر به مرگ مي شود. اين ماده به كل مغز آسيب مي زند و آب مغز را به شدت خشك مي كند. فردي كه ۱۰ بار از آن استفاده مي كند مثل فردي است كه ۵ سال است از بيماري آلزايمر رنج مي برد. براي ترك اين ماده از روان درماني استفاده مي شود.

اينها مغز را به شدت تخريب مي كنند

حشيش و ماري جوانا نسبت به ساير محرك ها نشئگي كمتري دارند و آسيب شان نيز نسبت به آنها كمتر است در حدي كه فرد شايد بتواند در تمام طول عمرش از آن استفاده كند. اما بايد بدانيد اگرچه ممكن است دچار بيماري رواني نشود و نيازي به بستري شدن پيدا نكند اما به طور حتم دچار اختلالاتي مي شود و ديگر يك فرد سالم و طبيعي محسوب نمي شود. مصرف آنها اندازه خاصي دارد كه اگر بيشتر از آن استفاده شود حال فرد خراب مي شود. هر كدام از اين دو ماده اگر همراه با ترياك مصرف شوند مغز را به شدت تخريب مي كنند. در اين صورت حتي تخريب آن از شيشه هم بدتر است. براي ترك اين دو ماده مي توان از داروي متادون يا بوپرنورفين استفاده كرد. در واقع نوع داروي مورد نياز براي ترك به سازگاري بدن فرد بستگي دارد. حشيش و ماري جوانا از يك گياه نيستند اما گياه شان مشابه است. ويد نيز گل گياه ماري جواناست.

محمد جودكي/ محقق در زمينه مواد مخدر و محرك

يك توهم زاي خطرناك

يكي از جديدترين مواد توهم زا DMT نام دارد كه مخفف Dimethy Itryptamine است. اين توهم زاي طبيعي در جنگل هاي گرمسيري استراليا و آمريكاي جنوبي از صمغ يك درخت خاص گرفته مي شود. در گذشته بومي ها به خصوص در آمازون نوشيدني اين ماده را تهيه مي كردند و براي ارتباط با ارواح و مراسم مذهبي شان آن را مي نوشيدند. نشئگي اين ماده حداكثر ۱۰ دقيقه است و حدوداً يك گرم از آن براي ۳۰ نفر كافي است. به گفته افراد مصرف كننده با مصرف اين ماده تونل زمان باز مي شود. در واقع فرد در هر حالتي كه باشد با مصرف آن به خواب مي رود و ۱۰ دقيقه بعد بيدار مي شود منتها تجربيات و تصاويري كه در آن مدت مي بيند كاملاً به يادش خواهد ماند. حتي يك سبك هنري جديد به نام DMT Art نيز ايجاد شده هاست. به اين صورت كه افراد مصرف كننده، تصاويري كه در تونل مي بينند را نقاشي مي كنند.

اين اسيد واقعاً مي سوزاند!

يكي ديگر از مواد شايع مورد مصرف در ايران LSD يا اسيد (Acid Lysergic diethylamide) است. اين ماده در سال ۱۹۳۸ توسط دانشمندي سوئيسي به نام دكتر هافمن كشف شد. در واقع LSD از يك ماده طبيعي به نام گياه رگوت گرفته مي شود. اين ماده قارچ مانند است و روي گياه چاودار تشكيل مي شود. اين ماده در قرون وسطي نوعي آفت محسوب مي شد و مردم فكر مي كردند فرد مصرف كننده دچار جنون ديوانگي يا جن زده شده است. اين ماده به ۲ صورت «ورقه اي» و «قطره اي» مصرف مي شود. نوع ورقه اي آن به اين صورت است كه ورقه ها را روي زبان مي گذارند تا به تدريج جذب آن شود. در نوع قطره اي نيز يك قطره از مايع آن را روي زبان مي چكانند. نوع مايع آن معمولاً از هند وارد مي شود. اين مايع اسيد آنقدر قوي است كه به محض ريخته شدن روي زبان كل آن را از نقطه اي كه قطره ريخته شده به طور وحشتناكي بنفش و سياه مي كند. حتي يك بار شاهد فردي بودم كه اين قطره را روي دندانش مي ريخت تا زبانش سياه نشود اما بعد از مدت ۲ ماه آن قسمت از دندانش كاملاً ريخت و از بين رفت!

قارچ جادويي جان شما را مي گيرد!

«قارچ جادويي» يا «Magic Mushroom» يكي ديگر از موادي است كه فازي شبيه به اسيد دارد. ماده اوليه پرورش اين قارچ سمي از انگليس وارد مي شود. اين ماده خاصيت روانگردان بسيار شديدي دارد و اگر زياد مصرف شود ضربان قلب و تنفس را كاهش مي دهد و به صفر مي رساند. اين ماده به صورت كشيدني، مخلوط شده با توتون، دم كردني، خشك شده در سالاد و... مصرف مي شود. عملكرد LSD و قارچ خيلي به هم شباهت دارند.

جايگزين اكس

NDMA يكي ديگر از موادي است كه در حال حاضر به جاي اكستاسي استفاده مي شود. اين ماده از دسته آمفتامين هاست. ريتالين و ترامادول نيز ۲ قرص ديگري هستند كه الان به دشت مصرف مي شوند. ترمادول شبه افيوني و شبيه به ترياك است و به صورت خوراكي مصرف مي شود. مصرف آن ميان جوانان به خصوص دانشجويان بسيار رواج دارد زيرا شايع شده دقت تمركز را بالا مي برد. قرص ريتالين را نيز معمولاً آسياب مي كنند و پودر آن را مثل كوكائين با بيني مي كشند. «كتامين» يكي ديگر از موادي است كه الان خيلي باب شده است. اين ماده نوعي داروي بيهوشي بسيار قوي است و در اتاق عمل از آن استفاده مي شود.

توهمات ۳ بعدي با سالويا!

اخيراً در شمال كشور كاشت گياهي به نام سالويا شايع شده است. سالويا گياهي است كه گل مي دهد و در زبان فارسي به آن «مريم چمني»، «مريم گلي»، «مريم باكره» نيز گفته مي شود. اين گياه يك ماده روانگردان طبيعي بسيار قوي دارد و از آن در داروي بيهوشي استفاده مي شود.

برخلاف روانگردان هاي ديگر از جمله LSD، قارچ جادويي و... كه فقط توهمات ديداري يا شنيداري ايجاد مي كنند، توهمات سالويا، هم ديداري و شنيداري است هم لمسي و به عبارتي ۳ بعدي است. مصرف كنندگان اين ماده فكر مي كنند به بهشت مي روند و حتي مي گويند در بهشت ميوه خورده اند و واقعاً اعتقاد دارند كه اين اتفاقات افتاده است. كاشت سالويا فقط در زمين هاي خيلي خاص و مرغوب امكان پذير است و به همين دليل در شمال كشور به شدت در حال رواج است. حتي خيلي از افراد در شبكه هاي اجتماعي اينترنتي براي فروش و فرستادن اين ماده تبليغ مي كنند و شماره تلفن مي دهند. بيشتر شماره هايي كه مي دهند نيز مربوط به شمال كشور است. البته مريم چمني ماده جديدي محسوب نمي شود و در قديم طب سنتي از آن استفاده مي كرد.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
سیاوش
|
France
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
10
44
کی گفته که کسی اگه ال اس دی رو ۱۰ بار مصرف کنه میمیره؟ بعدشم اقای کارشناس کجا گفته شده که چیزایی که دیده میشه توهمه؟ تمامش واقعیته اما به یه شکل دیگه، البته مصرف زیادش مخرب میتونه باشه ولی ال اس دی بحث فلسفی داره ، چونبا مصرفش خیلی چیزها رو متوجه میشی و جواب سوالای زندگیتو میگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
سلام عزیزم با جوابایی که گرفتی تو سوپر مارکت بهت پفک میدن ؟ فقط به درد خوش گذرونی میخوره
کیارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
10
27
کدوم احمقی این چرت و پرتارو نوشته؟
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
5
21
کاری به بقیه ندارم فقط یه جمله از ابن سینا میگم هرچیزی کمش داروست متوسطش غذاست و زیادش سم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
تنها راه درمان تمامی مواد ها na هیچ چیز دیگه نمیتونه درمانش کنه فقط برای مدتی نمیکشی ولی دوباره شروع میشه
فرشتهای سیاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
2
10
تا باکفش کسی تو کوچه خیابون قدم نزنی نمیفهمی که طرز راه رفتنش درسته یاغلط راست یه راهه چپم یه راهه مسیح گفت هیچ کس جزمن ازهیچ گناهی بری نیست
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بن سینا کودوم خریه تو گوگل بزن ببین فرمایش چه کسی رو از زبان ابن سینا صوفی بازگو کردی.انصاف و مردانگی باید تو خون آدم باشه
M R J O K E R
|
Russian Federation
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
6
8
ال اس دی با ده بار مصرف نمیکشه خیلی آدم ها چند برابر عددی که شما گفتی زدن ولی نمردن مثل سید برت یکی از اعضای گروه پینک فلوید که چندین سال با ال اس دی میگزروند ولی ال اس دی مفاهیمی از زندگی رو برای آدم روشن می‌کنه من یمدت که زندگی داغونی داشتم و سخت می‌گذشت در گیرش شدم ولی بیخیالش شدم تا به فنا نره مغزم ولی به کل روانگردان خیلی بد تر هم می‌تونه باشه آثارش از بقیه مواد ها مصرف نکنید می‌دونم آدم تو سن نوجوونی و جوونی واقعا دلش میخواد تجربه های هیجانی و عجیب غریب داشته باشه ولی جدا ارزششو نداره که به سلامتی و روان خودتون آسیب بزنید
امیر فرهادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
2
14
بعد از بدست آوردن آگاهی دیگه نیازی برای مصرف مکرر نیست و مربی عالم از تو تنها عمل به دانسته ها رو میخواد...
پاسخ ها
سایروس
| Netherlands
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
از جوابت خوشم اومد.جای تعمق داره
موقعشه که یه ذره شعور پیدا کنیم و چرتو پرت خورد مردم ندیم
|
United States of America
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
5
10
توهم رو کسی که این متن چرت و پرت نوشته داره.
Ma
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
2
15
حالا کجا گیر میاد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
2
4
چیکنیم اثراتش بره
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
4
20
همین امروز پیکو کشیدم
داشتم عذاب میکشیدم و نمیمردم هی تکرار می‌شد
کلا فازش بیست دقیقه س اما دویست سال طول می‌کشه
خواهش میکنم کسی پیکو رو امتحان نکنه
اصلا به فکر کشیدن پیکو نباشید
پشیمون میشید
پاسخ ها
یک معتاد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
افرین این شد یه حرف حساب تشویق به نکشیدن بهتره تا گفتهای که بالا زده شد من 25 سال در گیر همه مواد مخدر بودم ولی خدا میدونه فقط دوری از مواد میتونه تو را یک انسان موفق و با درجات بالا نگه داره در غیر اینصورت خدا هم برات کاری نمیکنه مگر به خودش برگردی
سحر
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
پیکو چیه؟چ تاثیری میزاره؟تو چ ازمایشی مشخص میشه؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
3
آیا هروئین را بخورن موجب مرگ میشود
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
100% تضمینی اصلا شک نکن
Ilijgfhk
|
United States of America
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
2
5
من امروز کمیکال کشیدم فکر نمیکردم اینجوری باشه توهم زده بودم داشتم میمردم قلبم رگباری میزد حس نمیکردم پامو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
دادا نکش به مولا اون حس خلسه بهت دسن بده دیگه ول کن نیستی
من تجربه شو دارم
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
1
5
سلام من حدود ۵ ساله که مصرف گل. حشیش . Lsd. ماشرم و... داشتم حدود ۲ ماه که پاک م و خیلی سختی کشیدم تا از دنیای مواد بیرون بیام بعضی وقتا از ته دل هوش مواد میکنم
هی با خودم کلنجار م
امید وارم یکی منو راهنمایی کنهه وقتی هوش شدید مواد و میکنم چیکار کنم از این حالت خارج شم
پاسخ ها
مژگان
| Germany
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
برو‌کنگره۶۰
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
1
0
لطفا یه مواد معرفی کنید که برگشت نداشته باشه و ما بتونیم مرگ رو تجربه کنیم خواهش میکنم و تقاضا دارم کمکم کنید .
خیلی برام مهمه که برگشت نداشته باشه
Mehrdad
|
Germany
|
۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
0
یا خدااااا، این چرت و پرتا رو کی نوشته ؟؟؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
0
0
نمک و قند هم زیاد بخری میمیری من به شخصه به کسی نمی گم این مواد ها استفاده بشه ولی متن بالا با واقعیت فاصله داره و چون ما ایرانی ها عادت داریم اعتقادات خودمون رو به دیگران تحمیل کنیم متن بالا رو به شخصه قبول ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
2
2
سلام دوستان من 20 سال ترباک مصرف میکردم و هییییییچ مشکلی هم نداشتم ولی حدود 2 سال که دولت تریاک رو به دست گرفته تمام اوضاع داخلی و روحی بدنم به هم ریخته تو رو خدا یه نفر منو راهنمایی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
1
4
هیچ کی آنلاین هست جواب منو بده خسته شدم
Nesa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
دوستان کسی که سالویا بکشه بار اول ازش میترسه اینقدر که توهمش شدیده ولی بر ترسش قلیه کنه بکشه. دیگه بهش عادت می‌کنه و هیچجوره نمیتونه ازش بکشه بیرون
تو ظاهرتون تاثیر خیلی زیادی میزاره و شما جونتون نمیگیره کاری رو انجام بدید از زندگی میندازدتون عقب
سعی کن هیچوقت سمت سالویا نرید چون خیلی سمه دقیقا با یه بمب یکیه
شادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
0
سلام
شادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
1
0
سلام من هیچوقت مواد مصرف نکرده بودم تا اینکه حدودا دو ماه پیش برای اولین بار حشیش و گل و قارچ مصرف کردم که به شدت متوهم شدم و حالم بد شد و راهی بیمارستان شدم و دوروز بستری شدم و بعد از اون ماجرا دچار اختلال پنیک شدم که در حال حاضر تحت نظر روانپزشک هستم و دارو مصرف میکنم میخوام بدونم ایا تست خون من هم ممکنه مثبت بشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
0
خیلی موادخوبه
دربدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
1
0
اصلان ما بخوایم عادی نباشیم کیو بایدببینیم
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
0
0
سلام نویسنده خانم دکتر .. نه اقای دکتر بعدهم به شخصی که لااقل در تخصص خاصی لااقل سی سال درس خونده بیست سال تجربه کاری داره نمیگن چرتو پرت گفته به لطف این چرتو پرتا من خوب شدم امیدوارم توهم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار