کد خبر: 600713
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶
یک روزنامه فرانسوی از طرح‌های جاسوسی فرانسه از شهروندانش با برنامه‌ای مشابه برنامه جاسوسی آمریکا پرده برداشت.
فارس: یک روزنامه فرانسوی مستندات جدیدی فاش کرده که نشان می‌دهد دولت فرانسه هم درست مانند آمریکا از شهروندانش جاسوسی انجام داده است.

بر اساس این گزارش که روزنامه لوموند، چاپ فرانسه، منتشر کرده تمامی مکالمات تلفنی، ایمیل‌ها، پیامک‌ها، فکس و جستجوهای اینترنتی شهروندان فرانسه توسط نهادهای امنیتی این کشور کنترل شده است.

جاسوسی از شهروندان فرانسوی در یک پناهگاه زیرزمینی سه طبقه در منطقه ۲۰ شهرداری پاریس واقع در بلوار مورتی این کشور که دفتر مرکزی سازمان امنیت فرانسه در آن قرار دارد انجام شده است.

طبق آنچه این روزنامه فرانسوی نوشته مقامات فرانسوی به محتوای ارتباطات توجهی نکرده‌اند اما برای ترسیم پیوند بین افرادی که فعالیت آنها در شبکه‌های تروریستی شناخته شده از شنود اطلاعاتی استفاده می‌کنند.

روزنامه لوموند گفته این اطلاعات را از منابع وابسته به دستگاه اطلاعاتی و همچنین از اظهارات علنی مسئولان اطلاعاتی به دست آورده است.

فرانسه منتقد جاسوسی دولت آمریکا از شهروندانش بود. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه پس از آن که ادوارد اسنودن از برنامه‌های گسترده جاسوسی آژانس امنیت ملّی آمریکا پرده برداشت، انتقادهای تندی از واشنگتن کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

اولین بار و بیش از یکماه پیش ادوارد اسنودن کارمند فنی سابق سازمان سیا فاش کرد که سازمان امنیت آمریکا با استفاده از برنامه ای بنام پریسم ارتباطات شهروندان خود را تحت کنترل و نظارت دارد.

اسنودن فاش کرد که سازمان امنیت ملی آمریکا با استفاده از این برنامه میلیون ها تلفن، پیامک، ای میل و فکس شهروندان آمریکایی را جاسوسی کرده و تحت نظارت خود دارد و به مرکز اطلاعات چندین غول بزرگ اینترنتی از جمله گوگل و فیسبوک نیز دسترسی کامل دارد.

این افشاگر پس از آن اروپاییها را از جاسوسی آمریکا مطلع کرد و فاش کرد که این کشور مکالمات سران اروپا در اجلاس های مهم از جمله جی هشت، جی بیست و نیز جلسات سران اروپا را نیز شنود می کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار