کد خبر: 460781
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۱
با الهام حميدي در مورد آثار اين روز‌هايش در سيما و سينما
محسن قلعه‌سيدي

سريال «شوق پرواز» اينچنين طيفي را دور خود جمع كرد همانند الهام حميدي كه كارنامه‌اش در سينما نيز قابل اذعان است. اين بازيگر در گفت‌وگو با «جوان آنلاين»، درباره نقش اخيرش در ترسيم شخصيت مليحه حكمت، همسر شهيد بزرگوار عباس بابايي، گفت و اينكه اين افراد را بايد مورد ستايش قرار داد.

كمي دير اما شايد لازم است دوباره به سراغ «شوق پرواز» بياييم؛ كاري كه در صحبت‌هاي قبلي‌تان نسبت به حضور در آن ابراز رضايت كرده بوديد.
بله و البته باز هم خوشحالم كه فيلم با استقبال خوب مردم به پايان رسيد.
تا آنجا هم كه شنيده‌ايم رضايت خانواده اين شهيد بزرگوار را هم به دنبال داشته است!
براي من هم كافي است كه توانسته‌ام نقشي بازي كنم كه مورد رضايت خانواده شهيد بابايي قرار بگيرد. خوشحالم كه دختر شهيد بارها از بازي من تشكر كرد.
آيا همين نكته استرس و تشويشي براي پذيرفتن اين نقش براي شما به وجود نياورد؟ به هرحال براي مخاطبي است كه امثال شهيد بابايي را شناخته‌اند.
اتفاقاً كار دشواري است كه بخواهيد نقش كسي را بازي كنيد كه حي و حاضر شما را ببيند.
ولي خب به هرحال نقش را پذيرفتيد! چقدر همين تعامل بين شخصيت واقعي و شما در مقام كاراكتر فيلم وجود داشت؟
وقتي نقش خانم حكمت به من سپرده شد، اين استرس وجود داشت كه بتواني همانند خود شخصيت واقعي بازي كني. البته تا حد ممكن با صحبت‌هايي كه با خانم حكمت داشتم، سعي كردم بازي‌ام را طوري كه ايشان تعريف مي‌كنند و ايده مي‌‌دهند و براساس همان ماجرا، دربياورم.
در مورد داستان «شوق پرواز» چطور؟ تا چه اندازه قدرت ترسيم براي مخاطب را داشت؟
به نظرم داستان غريبي است؛ چراكه در آن هم عشق و عاشقي نشان داده مي‌شود و هم به مقوله جنگ مي‌پردازد. علاوه بر اين شهيد يك شهيد معمولي نبود.
چقدر در طول كار به همين غيرمعمول بودن و تفاوت‌ها رسيديد؟
اتفاقاً هر‌جا براي فيلمبرداري در مورد ايشان مي‌رفتيم همه به تحسين اين شهيد مي‌پرداختند. اخلاق خاصي داشتند و در حقيقت آدمي متفاوت بودند. اينگونه هم پس از خواندن داستان ايشان و صحبت با همسرشان براي بازي در نقش همسر شهيد بابايي راغب شدم كه حتماً اين كار را انجام بدهم.
گرچه نبايد از مديريت يدالله صمدي نيز چشم پوشيد اما چقدر «شوق پرواز» حاصل تسلط فيلمساز بر داستان و بازيگري كاراكترهاست؟
كارگرداني آقاي صمدي بسيار خوب بود، به دليل اينكه ايشان به كارشان بسيار مسلط هستند و هر‌آنچه از ما مي‌خواستند نيز آن را اجرا مي‌كرديم.
يك نتيجه‌گيري از فيلم؛ اينكه چقدر سينما قابليت پرداخت و روايت اين نوع چهره‌ها را دارد؟ و اصلاً جايگاه اين شهيدان در بين مردم، چقدر كارا خواهد بود؟
واقعاً اين‌گونه افراد قابل تحسين هستند. ولي جاي تأسف است كه چرا ما نسبت به زندگي اين‌گونه افراد شناخت كمي داريم و اسم‌شان هم كه مي‌آيد بي‌تفاوت از كنارشان مي‌گذريم اما وقتي وارد زندگي و مسائل شخصي‌شان مي‌شويم تازه متوجه مي‌شويم كه چقدر اين‌ افراد در زندگي‌شان صبور و شكيبا بودند و توانستند اين مسائل را تحمل كنند‌.
از سينما بپرسم و آخرين اثر اكران شده شما؛ فيلم سينمايي «اخلاقتو خوب كن‌« را به هر حال برخي پسنديدند و برخي هم بالعكس! اما اين ساخته را بايد جزء كارهاي خوب شما دانست يا نه؟
فيلم مورد استقبال قرار گرفت. خوشبختانه اين مسئله را به فال نيك مي‌‌گيرم چرا كه اين كار نيز جزء كارهاي معنوي است.
گذشته از اين فيلم، كار تازه‌اي را هم شروع كرده‌ايد؟
سريال ۴۰ قسمتي «سرزمين كهن» به كارگرداني كمال تبريزي را آماده پخش دارم.
به مرحله اتمام رسيده است؟
فاز دوم فيلمبرداري آن در حال انجام است. خود سريال در واقع داستان زندگي پسر بچه‌اي را از يك سالگي و همزمان با تبعيد رضا‌شاه از ايران به تصوير مي‌كشد كه مراحل مختلف زندگي او با بسياري از حوادث سياسي و اجتماعي ايران همراه شده و اينگونه هم جريان‌هاي سياسي، اتفاقات دربار و شكل‌گيري انقلاب اسلامي با بزرگ شدن اين كودك به نمايش درمي‌آيد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر