کد خبر: 443986
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
شاید در تصور اولیه اینگونه تلقی شود که حمله به اخراجی‌ها به دلیل مسائل سیاسی و موضوع این فیلم است اما اصطلاحات پیدا و پنهان نشانگر آن است که یک کانون توطئه در بدنه سینما شکل گرفته تا به هر قیمتی اجازه ندهد یک فیلم دفاع مقدس و از آثار نیروهای ارزشی، رکورددار تاریخ سینمای ایران شود.
به گزارش فارس، "خبرنامه دانشجویان ایران " نوشت: همزمان با آغاز دومین هفته اکران اخراجی‌های (3) آخرین ساخته مسعود ده‌نمکی سایت‌های ضدانقلاب در اقدامی هماهنگ و گسترده اقدام به هتاکی نسبت به بینندگان این فیلم که رکورد فروش در میان فیلم‌های دارای نوبت اکران اول نوروزی هستند، کردند.
شاید در تصور اولیه اینگونه تلقی شود که حمله به اخراجی‌ها به دلیل مسائل سیاسی و موضوع این فیلم است اما اصطلاحات پیدا و پنهان نشانگر آن است که یک کانون توطئه در بدنه سینما شکل گرفته تا به هر قیمتی اجازه ندهد یک فیلم دفاع مقدس و از آثار نیروهای ارزشی، رکوردار تاریخ سینمای ایران شود.
این کانون توسط چند خبرنگار و منتقد سینمایی که هر کدام در چند سایت، مجله هنری و حتی سرویس‌های فرهنگی برخی خبرگزاری‌های رسمی حضور دارند و هم‌چنین چند چهره سینمایی مدیریت می‌شود.
از جمله افراد فعال در این شبکه می‌توان به (ر.ر) از بازیگرانی که با صدا و سیما نیز همکاری پراکنده دارد، (ح. ف) بازیگر سینما، (ر.ج) کارگردان و بازیگر سینماست، (الف.پ)، (م.ت) و (ر. الف) از نویسندگان و منتقدان هستند.
حرکت این کانون از سخنرانی (الف.پ) در یکی از فرهنگسراهای تهران علیه فیلم اخراجی‌ها و به بهانه نقد این فیلم آغاز شد که گفته بود "روشنفکران عرصه سینما به هر قیمتی شده حتی با ساخت فیلم‌های عامه‌پسند باید بتوانند رکورد جذب مخاطب در سینمای ایران را از دست فیلم اخراجی‌ها بیرون بکشند. "
اخبار این کانون را علاوه بر رسانه‌های ضدانقلاب خارجی و شبکه‌های ماهواره‌ای، رسانه‌های منفعل در برابر جریان فتنه و براندازان نرم در داخل کشور نیز پوشش می‌دهند.
در این راستا طی دو سال گذشته با تقلید اخراجی‌ها در ژانر جبهه و جنگ و حتی در فضای طنز فانتزی چند فیلم توسط کارگردانانی که از این نوع سینما گریزان بودند ساخته شده اما جالب آن است که این فیلم‌ها هیچ کدام در طول اکران نتوانستند رکوردی را به دست آورند.
از جمله این فیلم‌ها می‌توان به پوپک و مش‌ماشاءالله ساخته فرزاد معتمد و سنپطرزبورگ ساخته بهروز افخمی در ژانر طنز و زمهریر ساخته علی روئین‌تن و دمکراسی در روز روشن ساخته علی عطشانی که از فیلترهای نظارتی هم رد شده بودند و در فیلم اخیر به شکلی سخیف رئیس‌جمهور به سخره گرفته شده اشاره کرد که حتی به رقم قابل توجهی در تهران هم دست نیافتند و اکنون هم امید این جریان به ورود آقایان ممنوع ساخته رامبد جوان است.
طرح اولیه کانون توطئه علیه سینمای متعهد و ارزشی این بود که در جشنواره فیلم فجر، اخراجی‌های (3) را فیلمی ضعیف و فاقد استانداردهای لازم معرفی کرده و با هو کردن و با هتاکی آن را بد جلوه دهند اما عدم نمایش فیلم در سینمای منتقدان رسانه‌ها و بر عکس اکران آن در سینماهای مردمی و استقبال گسترده عمومی از جدیدترین تولید ده‌نمکی آنها را غافلگیر کرد.
بعد از استقبال مردم از اخراجی‌ها در جشنواره فیلم فجر این شبکه به سوی دوقطبی و چندقطبی کردن اکران فیلم‌ها حرکت کرد تا چند فیلم را در برابر اخراجی‌های (3) قرار دهد که اکنون دو گزینه اصلی آنها یعنی جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی و یکی از ما دو نفر ساخته تهمینه میلانی همزمان با اخراجی‌های (3) به نمایش درآمد.
مدعیان معتقد بودند اگر فیلم "درباره الی " هم همزمان با اخراجی‌ها اکران می‌شد، قطعاً می‌توانست رکوردشکن باشد، اما اکران همزمان جدایی نادر از سیمین، آخرین ساخته اصغر فرهادی و رکوردشکنی تازه فیلم ده‌نمکی نشانگر پوشالی بودن این استدلال است.
با آغاز اکران فیلم‌های نوروزی در حالی که هنوز کوکی اخراجی‌های (3) در سینماهای تهران توزیع نشده بود در برنامه 7 (شبکه 3 سیما) گزینه اصلی در برابر اخراجی‌ها معرفی شد و در قالب یک نظرسنجی با این عنوان که مردم بگویند کدام فیلم پرفروش‌ترین فیلم گیشه خواهد شد دوقطبی شدن فضا کلید زده شد.
اعلام اخبار مشوش درباره رکورد یکی از فیلم‌های نوروزی در یکی از سینماهای تهران که البته گروهی از جوانان شمال شهری را به صورت سازماندهی شده در آن گردهم آورده‌اند تا رکورد فیلم مذکور را در سه روز اول به هر قیمتی حفظ کنند فضای به وجود آمده را تشدید کرد اما با ساماندهی نمایش اخراجی‌ها در تهران و فروش چند برابری این فیلم در سینماهای جنوب و مرکز شهر و در روزهای اخیر حتی در سینماهای پردیسی بالای شهر همه نقشه‌های جریان مخالف سینمای ارزشی نقش برآب شد.
بعد از شکست‌های پی‌درپی جریان مذکور فاز تحریم اخراجی‌های (3) کلید خورد و در فیس‌بوک صفحه‌ای بدین منظور تشکیل شد و هر هفته خبری علیه این فیلم با تحریف مضمون آن روی سایت قرار گرفت.
فاز بعدی این شبکه تهاجم به مردم و فحاشی به مخاطبان و بینندگان اخراجی‌ها بود که این ماموریت را سایت صهیونیستی بالاترین برعهده دارد و به نظر می‌رسد براساس مکتوبات این سایت‌ها و رسانه‌ها ترفند بعدی این جریان قاچاق فیلم و پخش گسترده آن در سطح شهرها باشد.
این مطلب نشانگر آن است که پیاده‌نظام ناتوی فرهنگی جریان شبه روشنفکری بیش از آنکه با مضمون انتخاباتی فیلم دشمنی داشته باشند به سینمای ارزشی و عوامل آنها حسادت داشته و به آنها حب و بغض دارند چرا که اگر مشکل آنان مربوط به فیلم بود باید از رسیدن آن به دست مردم ممانعت می‌کردند نه اینکه مردم را به دیدن قاچاق فیلم دعوت کنند.
با این تحلیل این فرضیه که جریان معاند با سینمای ارزشی و هنر متعهد به دنبال جلوگیری از شکستن رکورد دوباره اخراجی‌ها و در واقع شکست جریان شبه روشنفکری در سینما برای سومین بار متوالی است تقویت می‌شود و روزهای آینده تعیین‌کننده خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار