کد خبر: 196501
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
به گزارش شبکه خبر، محققان علوم پزشکی اعلام کردند میزان نمک غذای ما با بروز بیماری های قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از وارویک انگلیس ، محققان علوم پزشکی در انگلیس و ایتالیا اعلام کردند با بررسی سیزده مورد مطالعه قبلی که بیش از یکصد و هفتاد هزار نفر را در کشورهای اروپایی آسیایی و امریکای شمالی بررسی کرده است ، دریافتند میزان بالای نمک در غذا به صورت مستقیم با خطر بروز بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.
محققان برآورد کرده اند مصرف بیش از دو گرم نمک در روز در جهان شایع شده است.
به گفته محققان ، در صورتی که میزان مصرف نمک به کمتر از پنج گرم در روز کاهش داده شود ، شمار موارد سکته مغزی تا بیست و سه درصد کاهش خواهد یافت و میزان بیماری های قلبی عروقی نیز تا هفده درصد کمتر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار