جوان آنلاین: کانال تلگرامی «آکادمی مدیریت» نوشت: در اینجا پیشنهاداتی از ارائهدهندگان متخصص در سرتاسر جهان عرضه میکند تا به شما کمک کند ارائهتان را خوب یا عالی کنید. اینکه شما یک ارائهدهنده باتجربه یا اینکه تازهکار باشید، بههرحال به ایدههایی برای ارتقای فعالیتتان نیاز خواهید داشت.
- اشتیاق خود را نشان دهید و با مخاطب ارتباط برقرار کنید: وقتی مضطرب هستید، آرام بودن کار مشکلی است. اما زمان نشان داده، مهمترین چیز برقراری رابطه با مخاطب است و بهترین راه برای این کار آن است که اشتیاق خود را نسبت به موضوع نشان دهید. با مخاطبتان در مورد چیزی که مهم است و چرایی آن صادقانه صحبت کنید. هرچقدر صادقتر باشید، بازخورد مثبت بیشتری دریافت خواهید کرد.
- روی نیازهای مخاطبتان متمرکز شوید: باید ارائهتان را حول محور مخاطب بنا کنید. در زمان آماده شدن همیشه باید نیازهای مخاطب و خواستههایش را در نظر بگیرید. در زمان ارائه باید روی واکنش مخاطب متمرکز بوده و به آن واکنش نشان دهید. لازم است که درک و پاسخ را برای او آسان سازید.
- ساده بگیرید و روی پیام اصلی متمرکز شوید: وقتی در حال برنامهریزی ارائهتان هستید، باید همیشه این سؤال را در ذهن داشته باشید: «پیام اصلی برای مخاطب من چیست؟» باید بتوانید این پیام را به درستی منتقل نمایید. بعضی متخصصان پیشنهاد میدهند، خلاصه ۳۰ثانیهای در نظر بگیرید، خلاصهای که بتوان آن را در پشت کارت تجاری نوشت یا بیشتر از ۱۵کلمه نباشد.
- لبخند بزنید و با مخاطبتان ارتباط چشمی برقرار کنید: این کار به نظر آسان میآید، اما ارائهدهندگان زیادی در آن موفق نبودهاند. اگر لبخند بزنید و ارتباط چشمی برقرار کنید، رابطه صمیمانهای را شکل دادهاید که به مخاطب کمک خواهد کرد با شما و موضوعتان مرتبط شود. همچنین به شما کمک میکند تا از استرس خود بکاهید زیرا شما با افراد بهصورت تکبهتک در حال صحبت هستید نهفقط یک جمعیت از مردم.
- باقدرت شروع کنید: آغاز ارائه بسیار مهم است. لازم است بتوانید توجه مخاطب را جلب کرده و آن را حفظ کنید.
- داستانسرایی کنید: انسانها بهگونهای هستند که به داستان واکنش میدهند. داستانها به ما کمک میکنند تا توجه کنیم و همهچیز را به خاطر بیاوریم.