ال ۹۰ ایرانی از یک موتورچهار سیلندر، ۱۶ سوپاپ، ۱.۶ لیتری بهره می برد که این موتور توسط مگا موتور تولید شده و ME16 نام دارد . پیشرانه استفاده شده در این خودرو به لحاظ ساختاری شباهت های زیادی با موتور TU5 دارد که می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دنده دستی به چرخ های جلو منتقل کند.
در بخش جلو پارس تندر P90 طراحی به مراتب به روزتر و جذاب تری را نسبت به ال ۹۰ های قدیم شاهد هستیم و می توان گفت که در این قسمت ارتقا خوبی را شاهد هستیم. از طرفی طراحی چراغ های عقب نیز تغییر کرده و چهره مناسب تری را به این خودرو داده است.
طراحی کلی و دیزاین داخل کابین پارس تندر P90 بسیار شبیه به تندر پلاسی است که چند سال گذشته توسط پارس خودرو تولید می شد و به جز تغییرات اندک در بخش غربیلک فرمان و اضافه شدن سیستم مالتی مدیا و همچنین تغییراتی در بخش پنل سیستم تهویه و پشت آمپر، شاهد تغییرات چشم گیر دیگری نیستیم.
این خودرو در حال حاضر به امکاناتی نظیر؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان Dکات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز و… مجهز است.
زمان رسمی فروش این خودرو هنوز از سوی پارس خودرو اعلام نشده است.