کد خبر: 1223233
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱

جوان آنلاین: محمد ایمانی در مطلبی با عنوان عملیات فرسایش اسرائیل در کانال تلگرامی خود نوشت:

رقابت والیبال را در نظر بگیرید. هدف، عبور دادن توپ از بالای تور، فرود آوردن آن در زمین حریف، برنده شدن در هر دست (Set)، و نهایتا پیروزی با بُردن سه دست است. این رقابت، استقامت و حوصله بسیاری می‌طلبد.

معمولا ضربات آبشاری جذاب‌تر است. اما مهم‌تر از چگونگی ضربه، خواباندن توپ در زمین حریف است. گاهی ضربات، از همان آغاز بازی انجام می‌شود؛ سرویس‌های آبشاری پُر ضرب.

حملات، گاهی آبشاری است و گاه، به شکل انداختن توپ در جای خالی پشت تور. بازیکنان، گاهی حریف را فریب می‌دهند و بر خلاف توقع او، به جای پاس یا آبشار، توپ را به نرمی، در جای خالی فرود می‌آورند.

مهارت در ترکیب و تنوع بخشی حملات است که نهایتا به یک تیم، چیرگی می‌بخشد و گرنه، نوع رقابت ها، با زدن و خوردن ضربات همراه است.

مصاف ما با رژیم صهیونیستی، بعد از چند دهه، به موقعیتی رسیده که صهیونیست ها، خود را گرفتار تله‌ای عمیق و چند وجهی می‌بینند و بنابراین، خود را به در و دیوار می‌کوبند.

میدان پیچیده فعلی را باید به مثابه یک روند دید که در آن، ضربات ایران و متحدانش، به شکل مستمر -و نه فقط موردی و نقطه ای- زده می‌شود.

ایران، در ماجرای اقدامات تروریستی اسرائیل در سوریه، وعده مجازات پشیمان کننده داده و به فضل الهی، از این وعده عدول نخواهد شد.

این مجازات، احتمالا به واکنش ساده و نقطه‌ای محدود نخواهد شد. ترکیبی از ضربات کوتاه و بلند، دور و نزدیک، از چند جهت (عملیات فریب و اصلی)، در عمق فلسطین اشغالی و خارج از آن، و مبتنی بر غافلگیری و محاسبه ناپذیری.

شلیک موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک، همان قدر می‌تواند گزینه روی میز باشد، که موشک‌های قدرتمند دارای برد کوتاه. در این عملیات پیچیده، پهپاد‌ها همان قدر مهم هستند که موشک ها، اما احتمالا ابزار ها، محدود به موشک و پهپاد نخواهد ماند.

ضربات از بیرون مرز‌های فلسطین اشغالی و از سه جبهه، همان قدر مورد توجه است، که ضربات از درون؛ و اهداف نظامی و امنیتی، همان قدر اهمیت دارند، که اهداف اقتصادی.

در حالی که دولت نتانیاهو وانمود می‌کرد مقاومت غزه را سرکوب نموده و حملات مقاومت فلسطین فروکش کرده، این حملات دیروز و امروز مجددا رو به شدت گذاشت.

در حالی که دیروز بالغ بر ۱۴ نظامی صهیونیست در غزه به هلاکت رسیدند، تل آویو و کرانه باختری، شاهد عملیات جدید بوده است. همزمان، حزب الله لبنان و مقاومت عراق، از بلندی‌های اشغالی جولان تا بندر ایلات را آماج حملات خود قرار داده اند.

این چرخه که می‌تواند با عملیات‌هایی قدرتمند‌تر ترکیب شود، تمرکز را از سران کابوس زده اسرائیل سلب می‌کند و احتمالا، این تازه شروع ضربات کاری‌تر است.

نکته مهم این است که جنگ غزه برای ارتش و اقتصاد و امنیت و اتباع اسرائیل، بسیار فرسایشی شده و در حال از پا در آوردن دولت نتانیاهو است.

برچسب ها: عملیات ، فرسایش ، اسرائیل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار