کد خبر: 1216834
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با برگزاری مراسم تجلی اراده ملی به پایان رسید. 

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با برگزاری مراسم تجلی اراده ملی به پایان رسید. 
مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر در آیین پایانی اعطای جوایز برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، بعد از احوالپرسی با حاضران گفت: از ۱۸ نهاد و مجموعه فرهنگی که در آیین تجلی اراده ملی امسال همراه بودند و از صاحبان آثار حمایت کردند، سپاسگزارم، چراکه موجب انگیزه و پشتکار بیشتری برای فیلمسازان است و امیدواریم این فقط برای آیین اختتامیه فجر نباشد و در طول سال نهاد‌های مختلف همچنان حمایت کنند. با توجه به انتقاد‌هایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، قطعاً برای چرخه سینما نیازمند کمک نهاد‌ها و مجموعه‌های فرهنگی هستیم. دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مطرح کرد: جا دارد از صاحبان ۱۰۶ اثری که متقاضی جشنواره بودند و آن‌هایی که وارد بخش رقابتی شدند و چه آن‌هایی که وارد نشدند، تشکر کنم. زیرا ۱۰۶ اثر عدد زیادی است. واقعیت امر این است که فیلمسازی کار ساده‌ای نیست و فشار زیادی دارد. سال‌هایی بود که خود ما فیلم می‌ساختیم و پشت جشنواره فجر می‌ماندیم و می‌گفتیم‌ای کاش در جشنواره بعدی باشیم. مهم است اثری به جشنواره برسد و دیده شود، اما شرایط سخت است و من از کسانی که راه پیدا نکردند نیز عذرخواهی می‌کنم. 
در این مراسم جایزه بنیاد ۱۵ خرداد به اصغر نعیمی کارگردان فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» و بهروز شعیبی کارگردان فیلم سینمایی «آغوش باز» اهدا شد. 
جایزه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به امیر ابیلی و داوود گنجوی، نویسنده فیلم سینمایی «آبی روشن»، عباس نادران تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مجنون» و امیرعباس ربیعی، کارگردان فیلم سینمایی «احمد» اهدا شد. 
جایزه سازمان بسیج دانشجویی نیز به علی ثقفی، کارگردان فیلم سینمایی «پرویز خان» رسید. 
جایزه ستاد حقوق بشر به انسیه شاه حسینی، کارگردان فیلم سینمایی «دست ناپیدا» اهدا شد. 
جوایز معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ساره رشیدی، بازیگر فیلم سینمایی «احمد» و مارال بنی‌آدم، بازیگر فیلم سینمایی «پروین» اهدا شد. 
جایزه ستاد راهیان نور نیز به محمد عسگری، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «آسمان غرب» اهدا شد. 
جایزه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به محمدرضا شریفی‌نیا برای فیلم سینمایی «پروین» رسید. 
جایزه سازمان بهزیستی نیز به محمدرضا کریمی صارمی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ظاهر» رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار