کد خبر: 1211507
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
آرامگاه شهید مدرس(ره)، زیارتگاه عاشقان در دومین شهر زیارتی خراسان رضوی است که با طراحی برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در راستای توسعه و تعالی فرهنگ زیارت خدمات قابل توجهی به زائران و مجاوران این زیارتگاه ارائه می دهد.
شهربانو بشکنی

ضلع جنوبي شهر كاشمر میزبان بزرگمردي است که آرام سر بر بالين خاك نهاده؛ او که خواب‌هاي شيرين رضاخان را آشفته و الگويي بي‌بديل براي نسل‌هاي آينده شده است. او كسي نيست جز آيت‌الله سيّدحسن مدرس، شهیدی که آرامگاهش امروز زیارتگاه عاشقان است وسبک زندگی، اخلاق، رفتار و اندیشه‌های این شهید والا مقام برای زائرانی که در این مکان حاضر می شوند و همچنین شهروندان کاشمری الگویی ارزشمند به شمار می آید.
امروز زیارتگاه شهید مدرس؛ مرد دین و سیاست نه تنها به یک مرکز بالنده فرهنگی تبدیل شده، بلکه مکانی مناسب برای حضور مسافران و زائران است.
به همت زیارتگاه شهید مدرس(ره) در راستای توسعه و تعالی فرهنگ زیارت برنامه های متنوعی از قبیل زیباسازی و عمران در کنار تعالی معنوی با ساخت و راه اندازی صحن جنوبی شامل زائر سرا، سوئیت، آشپزخانه عمومی، محوطه سازی و ایجاد فضای سبز به مساحت 8000 متر مربع جهت اسکان زائرین، احداث سالن چندمنظوره با مساحت 2 هزار مترمربع، احداث واحدهای تجاری و ایجاد فضاهای مناسب برای اسکان مسافرین، اسكان و ارائه خدمات مطلوب رفاهی به زائرين حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و برگزاری بیش از 1000 برنامه فرهنگی مذهبی در طول سال صورت گرفته است.
در این زیارتگاه اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی با برنامه ریزی نسبت به راه اندازی بازارچه عرضه صنایع دستی و سوغات شهرستان و رواق کودک با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان جهت رفاه حال زائرین در دستور کار است.

پذیرایی از زائران در مسیر حرکت به مشهد مقدس همه ساله به تعداد 5000 نفر در دهه کرامت و دهه آخر صفر، برپایی ایستگاه های راهنمای زائر و توزیع برشور و محصولات فرهنگی در مناسبت ها و ایام خاص و ارائه خدمات فرهنگی به زائران، برنامه ریزی و برگزاری جلسات با مدیران دفاتر گردشگری استان و ایجاد تفاهم نامه نسبت به معرفی این مجموعه به زائرین و... بخشی از فعالیت های این زیارتگاه در مناسبت های خاص است.
خدمت رسانی به زائرین و مسافرین در موزه آثار و اسناد شهید مدرس(ره) و بازدید سالانه بیش از 150 هزار نفر، برپایی و حضور نمایشگاه های مختلف جهت معرفی این زیارتگاه بعنوان یکی از مراکز زیارتی کاشمر، تدوین برنامه های ملی و پخش زنده تلویزیونی ، تهیه مستند و تولید محتوا جهت پخش در رسانه ملی و شبکه های مجازی و رعایت هویت بصری به عنوان مرکز زیارتی، فرهنگی و مذهبی در معماری ها و تبلیغات محیطی از دیگر اقدامات این مجموعه است که در راستای توسعه فرهنگ زیارت انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار