کد خبر: 1210352
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
مدیرعامل شرکت آبفا البرز عنوان کزد
مدیرعامل شرکت آبفا البرز گفت : با هدف افزایش ضریب حفاظت از محیط زیست و تأمین بهداشت عمومی مردم، از اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه و خطوط جمع آوری فاضلاب به میزان ۳۰ کیلومتر در شهرهای کرج، مهرشهر، رجائی شهر، مهستان و مسکن مهر ماهدشت و تحقق ۸۰ درصدی بودجه مصوب بخش فاضلاب خبر داد.

حمید رضا نامداری اظهارداشت : در حوزه فاضلاب علاوه بر اصلاح و توسعه شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال، تنها طی ۱۰ ماه سال جاری، بیش از سه هزار و یکصد مورد حادثه در شبکه و انشعابات فاضلاب از طریق تماس مشترکان با دفتر مدیریت ارتباط با مشتریان(۱۲۲) گزارش شده که از سوی واحد بهره برداری فاضلاب مورد بررسی و در مدت کمتر از متوسط زمانی صنعت آبفا رفع گردیده که حاصل این عملکرد، کاهش یک درصدی زمان رسیدگی به حوادث فاضلاب بوده است.

مدیرعامل آبفا استان البرز در خاتمه خاطر نشان کرد: استان البرز هم اکنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۰ درصد آن تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری است و طی برنامه پنج ساله هفتم توسعه، این روند بیش از پیش شتاب خواهد داشت.

جمع آوری ۱۰۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در کرج
حمیدرضا نامداری با اشاره به شناسایی ۱۰۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در سطح کلانشهر کرج بیان کرد: باتوجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و ضرورت تامین آب مورد نیاز مصرف مشترکین و جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی که منجر به ایجاد خلل در خدمات رسانی به مردم می شود، شناسایی، جمع آوری و قطع ۱۰۰۰ فقره انشعاب در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: حجم آب مصرفی شناسایی شده از این تعداد انشعاب غیر مجاز را ۱میلیون و ۶۱۲ هزار متر مکعب و حجم فاضلاب غیر مجاز را ۱۷۰ هزار متر مکعب عنوان کرد.
نامداری با بیان اینکه وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب و فاضلاب موجب افزایش هزینه‌های جاری و ایجاد خلل در ارائه خدمات مطلوب به مردم می شود، افزود: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع آب، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری و عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن، از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز آب‌، برای شبکه آبرسانی بوجود می آورد.
به گفته مدیر عامل آبفا البرز استفاده غیرمجاز از انشعابات ، بر اساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است. کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر عدم پرداخت هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی و بحران کمی و کیفی آب نیز می شوند. به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه از سوی آبفا استان البرز دنبال می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار