کد خبر: 1206377
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اجرای طرح حمایت از معلولان در سفرهای داخلی، از نیم بها شدن این سفرها برای معلولان خبرداد.

جوان آنلاین: معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در نشست تفاهم جانبه به منطور اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان درخصوص استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات نیم بها در سامانه های ریلی، هوایی و دریایی و ارائه خدمات گردشگری که عصر امروز در وزارت کار برگزار شد گفت: در راستای اجرای یکی از بندهای قانون حمایت از حقوق معلولان درخصوص استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات نیم بها در سامانه های ریلی، هوایی و دریایی و ارائه خدمات گردشگری به این افراد از تفاهم نامه ای چهارجانبه برای تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات ایاب و ذهاب، خبر داد.

به گزارش فارس، افروز صفاری فرد گفت: افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و سامانه‌های برون‌شهری ریلی هوایی و دریایی دولتی و عمومی به صورت نیم بها می‌توانند استفاده کنند و وزارت مکلف است اعتبارات لازم را در لوایح بودجه سالانه پیشبینی کند.

وی افزود: در این تفاهم نامه چهارجانبه شرکای کاری سازمان بهزیستی، معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت رفاه، معاونت امور گردشگری وزارت گردشگری صنایع دستی و بانک پارسیان و سکو زیرمجموعه
است.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مزایای تفاهم‌نامه بیان کرد: استفاده از ظرفیت وزارت گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی، تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات ایاب و ذهاب،رفع مشکلات زیر ساختهای الکترونیکی خدمات،
ارائه تورهای گردشگری ویژه افراد دارای معلولیت، توسعه گردشگری سلامت، توسعه گردشگری در اماکن زیارتی و سیاحتی و امکان حضور افراد معلول و خانواده ایشان در سفر از مزایای این تفاهم نامه است.

وی یادآور شد: ۷۴۲ هزار نفر افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

در این نشست قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: معاون اقتصادی وزارت رفاه زمینه‌سازی برنامه‌ریزی این طرح را برای ما در بهزیستی فراهم آورد که جای تشکر دارد. منابع تامین شده از سوی معاونت اقتصادی و رفاه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی این آرزوی سازمان بهزیستی را جامه عمل پوشانید.

وی‌ با بیان الکترونیک بودن این خدمت، بیان کرد: در چهارچوب این طرح علاوه بر نیم بها بودن حمل و نقل بین شهری ریلی و هوایی، اتوبوس و متروی درون شهری نیز برای معلولان رایگان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار