کد خبر: 1204094
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین اختتامیه فراخوان ایده روایت «زن شهید» گفت: در دوران دفاع مقدس همه زنان ما همچون زنان شهید حماسه‌آفرینی کردند و ما بیش از ۷ هزار زن شهید و ۸ هزار زن جانباز داریم.

به گزارش جوان آنلاین، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین اختتامیه فراخوان ایده روایت زن شهید که امروز سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در ایام شهادت اسوه و الگوی تاریخی برای نسل بشر قرار داریم، جایگاه ایشان بعد از معصومین (ع) خود نیز جایگاهی برای رجوع بوده است و روایاتی داریم که ائمه در مشکلات به مادرشان رجوع می‌کردند.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه مادران شهدا و همسران شهدای صبور ما نیز به‌عنوان خاکریز دوم نقش ویژه‌ای برای به میدان فرستادن و تربیت مجاهدان فی‌سبیل الله دارند، تصریح کرد: اگر مردی به مجاهدت رفته‌است، به پشتوانه مادر و همسری است که او را حمایت کردند.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس همه زنان ما همچون زنان شهید حماسه‌آفرینی کردند و ما بیش از ۷ هزار زن شهید و ۸ هزار زن جانباز داریم. ۶۳ زن آزاده ما در خط مقدم درگیری و مبارزه با دشمن و ضد انقلاب به اسارت درآمدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه زن در تفکر دینی گفت: دین ما نگاه ویژه به زن دارد، دعوای قدیمی دنیا بر سر تعریف از زن است که آثار آن را سال گذشته دیدیم، تفکر مادی دنیای غرب براساس جنبش‌های فمینیستی نگاه دست دومی به زن دارد و آن‌ها برای اینکه بتوانند کارخانجات خود را راحت‌تر و ارزان‌تر اداره کنند از حس آزادی‌خواهی زنان استفاده کردند.

وی افزود: انحطاطی که امروزه در جامعه غرب به دلیل نرسیدن زنان به نقطه مطلوبشان می‌بینیم نتیجه این‌نگاه است و میزان بالایی از آسیب‌های اجتماعی در مرفه‌ترین کشور‌های اروپایی دیده می‌شوند، اما در مقابل، از ابتدا نگاه اسلام به زن عزتمندانه بود و مادر، محور و مدیر خانه تلقی می‌شد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: متاسفانه ما نتوانستیم الگوی مناسبی برای نسل جدید در بین زنان معرفی کنیم و ضربه‌اش را سال گذشته خوردیم که الگو را کسان دیگری معرفی کردند، بنابراین نیاز بود زن الگو و طراز را تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: تمام بانوان شهید قهرمان و دستگیر هستند که باید بیشتر درباره آنان و نقش‌شان در عرصه دفاع مقدس، در خط مقدم جبهه، در تجهیز و بسیج نیروی انسانی و حضور در بیمارستان‌ها گفتگو کنیم.

وی بیان کرد: مادرانی با سه، چهار و یا پنج شهید داریم که درباره روحیه آنان و اینکه چطور از پاره تن خود گذشته‌اند باید صحبت شود، ما مسئولان فرهنگی در معرفی این عزیزان کم کاری کردیم چرا که دنیا تشنه شناخت آنان است، لذا امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

همچنین در پایان این مراسم، ایده‌های برتر فراخوان ایده روایت زن شهید معرفی و از برگزیدگان آن تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار