کد خبر: 1200099
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
صهیونیست‌ها عمداً این جنایت را مرتکب می‌شدند؛ اقدامی که نشان می‌دهد امریکا به طور غیرمستقیم در نابودی مراکز بهداشتی که روند رسیدگی به هزاران مجروح جنگی را مختل کرده، شریک جرم به شمار می‌رود. 
جوان آنلاین: با حملات گسترده ارتش صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه که به فروپاشی شبکه بهداشت این منطقه تحت محاصره منجر شده است، گزارش‌هایی به بیرون درز کرده که امریکا مختصات این بیمارستان‌ها را به تل‌آویو می‌داده که به ادعای امریکایی‌ها نباید مورد حمله قرار می‌گرفتند، اما صهیونیست‌ها عمداً این جنایت را مرتکب می‌شدند؛ اقدامی که نشان می‌دهد امریکا به طور غیرمستقیم در نابودی مراکز بهداشتی که روند رسیدگی به هزاران مجروح جنگی را مختل کرده، شریک جرم به شمار می‌رود. 
 
به گزارش «جوان»، ارتش رژیم صهیونیستی ۴۸ روز است که زیرساخت‌های غزه را به بهانه نابودی حماس منهدم می‌کند، اما در این جنایت‌ها، امریکا هم به انحای مختلف به صهیونیست‌ها کمک می‌کند. پس از انتشار اسنادی از حمایت‌های لجستیکی و نظامی امریکا از ارتش اسرائیل در بمباران غزه، اکنون گزارش‌هایی مبنی بر دادن مختصات بیمارستان هم از سوی واشینگتن منتشر شده است. نشریه «پالتیکو» روز چهارشنبه از حملات عمدی رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های غیرنظامی و درمانی در نوار غزه پرده برداشت. پالتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت که دولت امریکا مختصات مکان سازمان‌های انسانی در غزه را به تل‌آویو داد تا به آن‌ها حمله نشود، اما اسرائیل به هدف قرار دادن آن‌ها ادامه داد. این منابع گفتند که اطلاعات ارائه‌شده از سوی امریکا به تل‌آویو، شامل مختصات مکان‌یابی حرکت تیم‌های امدادی و تجهیزات پزشکی بود. سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه روز سه‌شنبه گفت که پهپاد‌های رژیم صهیونیستی هر کسی را که در حیاط بیمارستان اندونزی حرکت می‌کرد، هدف قرار می‌دادند. به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۱۴هزار نفر شهید و ۳۳ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. 
هر چند امریکایی‌ها ادعا می‌کنند که برای هدف قرار ندادن بیمارستان‌ها، این مختصات را به اشغالگران می‌دادند، اما این ادعا هم اگر صحت داشته باشد، نوعی کمک غیرمستقیم به بمباران غزه است، چون امریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که صهیونیست‌ها به هیچ قید و بند و قوانین بین‌المللی پایبند نیستند. دولت امریکا از زمان شروع جنگ غزه، با تمام توان در کنار اسرائیل ایستاده است تا بتواند در برابر گروه‌های مقاومت پیروز شود، اما با این همه تاکنون به غیر از ویرانی غزه، دستاورد ملموسی نداشته است. امریکا حتی بیش از خود مقامات تل‌آویو با توقف درگیری‌ها در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه مخالف بود و این اقدام را به نفع حماس می‌دانست. مقامات ارشد واشینگتن هم بر این باورند که گروه‌های مقاومت در غزه باید نابود شوند تا امنیت اشغالگران بیش از پیش تضمین شود و به همین دلیل با قاطعیت از جنایات تل‌آویو حمایت می‌کنند و پشت پرده حتی از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها هم حمایت می‌کردند، زیرا تاکنون موضع مخالفی در قبال این جنایت‌های روزانه نگرفته‌اند. به همین منظور در هفته‌های اخیر تمام اعتراضات جهانی در حمایت از فلسطین، همگی در این مسئله اجماع داشتند که امریکا صحنه‌گردان اصلی جنایت‌ها در غزه است و دولتمردان کاخ سفید را شریک جرم صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند. در تأیید اینکه امریکا شریک جرم اشغالگران در غزه است، نگرانی گسترده سران کاخ سفید از افشا شدن ابعاد جنایت‌ها در رسانه‌های جمعی است. پالتیکو دیروز در این باره گزارش داد که در دولت امریکا نگرانی درباره پیامد‌های ناخواسته توافق آتش‌بس وجود دارد، چراکه ممکن است این آتش‌بس به خبرنگاران دسترسی گسترده‌تر به غزه و فرصت روشن کردن بیشتر ویرانی‌ها در آنجا را بدهد و افکار عمومی را علیه اسرائیل معطوف کند. 
غزه زیر بمباران صهیونیست‌ها
هرچند خبر توافق آتش‌بس از سوی حماس و تل‌آویو اعلام شده است، اما صهیونیست‌ها کماکان به بمباران گسترده غزه ادامه می‌دهند. منابع پزشکی در غزه اعلام کردند که بامداد چهارشنبه در حملات رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در مرکز غزه، ۴۱ فلسطینی شهید شدند. طبق گزارش «الجزیره»، این منابع خاطرنشان کردند که پس از این حملات و به‌ویژه با قطع ارتباطات و ادامه بمباران نوار غزه توسط اسرائیل برای چهل و هفتمین روز متوالی، ده‌ها نفر مفقود شده‌اند. جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه و همچنین خیابان یافا در شرق شهر غزه را هدف بمباران خود قرار دادند. همچنین، رسانه‌های عربی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با بمباران یک آپارتمان مسکونی در غرب خان‌یونس در جنوب غزه ۱۵ نفر را به شهادت رساند. «الجزیره» گزارش داد که در بمباران یک منزل در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه نیز دو فلسطینی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند. همچنین در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک خانه در دیرالبلح، هشت فلسطینی شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار