کد خبر: 1199739
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
در فوتبال اروپا هم سال‌ها منچستریونایتد با فرگوسن به بازگشت در نیمه دوم و به‌خصوص دقایق پایانی معروف بود و تیمی، چون رئال مادرید هم چهاردهمین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را مدیون بازگشت‌های معجزه‌آسا در نیمه مربیان است.

جوان آنلاین:‌ استقلال این فصل در نیمه دوم مسابقات خود عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، سال‌هاست که نیمه دوم در فوتبال ایران به «نیمه مربیان» معروف شده و مربیان پیروزی در این نیمه را یک موفقیت ویژه برای خود می‌دانند. موفقیت تیم‌ها در نیمه مربیان به عوامل زیادی، چون آنالیز مناسب در حین بازی، داشتن نیمکت قوی و تعویض‌های مناسب مربیان و وضعیت بدنی مناسب بستگی دارد و همین موضوع موفقیت در دقایق پایانی را به یک چالش ویژه در لیگ برتر ایران تبدیل کرده است.

در فوتبال اروپا هم سال‌ها منچستریونایتد با فرگوسن به بازگشت در نیمه دوم و به‌خصوص دقایق پایانی معروف بود و تیمی، چون رئال مادرید هم چهاردهمین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را مدیون بازگشت‌های معجزه‌آسا در نیمه مربیان است.

یکه‌تازی استقلال و نکونام در نیمه مربیان
استقلال در لیگ بیست‌وسوم با جواد نکونام عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و فراتر از انتظارات عملکرد کرده است. آبی‌های پایتخت در ۹ بازی این فصل ۲۲ امتیاز کسب کرده‌اند و با یک بازی کمتر و ۴ امتیاز بیشتر نسبت به ذوب‌آهن صدرنشین لیگ برتر هستند. دلیل اصلی موفقیت استقلال در هفته‌های ابتدایی، عملکرد درخشان این تیم در نیمه‌های دوم مسابقات است. شاگردان جواد نکونام در نیمه دوم مسابقات خود ۶ برد، ۲ تساوی و یک شکست داشته‌اند و با زدن ۹ گل و دریافت ۲ گل و کسب ۲۰ امتیاز بهترین تیم لیگ برتر در نیمه دوم هستند. تراکتور و ملوان نزدیک‌ترین تیم‌ها به استقلال هستند که در نیمه دوم مسابقات‌شان ۱۹ امتیاز کسب کرده‌اند.

یکی از جالب‌ترین عملکرد‌ها در نیمه‌های دوم مربوط به تیم گل‌گهر سیرجان است. آن‌ها با هدایت مارینوس اوزونیدیس در نیمه مربیان شکست‌ناپذیر هستند و ۲ برد و ۶ تساوی کسب کرده‌اند.

عملکرد غیرمنتظره شاگردان پورموسوی در نیمه اول
در جدول نیمه اول لیگ بیست‌وسوم، ذوب‌آهن اصفهان با ۴ برد، ۵ تساوی و یک باخت و کسب ۱۷ امتیاز بهترین عملکرد را داشته است. آن‌ها اگر مشابه این عملکرد را در نیمه دوم دیدار‌های خود هم داشتند، اکنون صدرنشین لیگ برتر بودند. شاگردان محمد ربیعی در نیمه دوم ۲ برد، ۵ تساوی و ۳ شکست دارند و با تنها ۱۱ امتیاز از ۱۰ بازی، یازدهمین تیم لیگ برتر هستند.

استقلال خوزستان با سیروس پورموسوی عملکرد شگفت‌انگیزی در نیمه اول دیدارهایش داشته و با ۳ برد و ۷ تساوی و بدون باخت، دومین تیم لیگ برتر است. این یعنی اگر دیدار‌های لیگ فقط یک نیمه داشت، آن‌ها اکنون در رده دوم قرار داشتند. شاگران پورموسوی نتوانسته‌اند در نیمه دوم مسابقات هم این عملکرد را تکرار کنند و در نیمه دوم ۹ مسابقه شکست خورده‌اند و یک‌بار مساوی کرده‌اند. آبی‌های خوزستان در نیمه دوم تنها یک گل زده‌اند و ۱۰ بار دروازه‌شان باز شده است.

استقلال تهران هم در نیمه اول رقابت‌های خود ۴ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست داشته و با کسب ۱۵ امتیاز در رده سوم قرار دارد. آن‌ها این فرصت را دارند تا در بازی معوقه خود در نیمه‌های نخست هم صدرنشین شوند.

عملکرد مشابه پرسپولیس در هر دو نیمه
پرسپولیس این فصل با ۱۷ امتیاز در رده سوم لیگ برتر قرار دارد و البته با انجام بازی معوقه‌اش می‌تواند به جایگاه دوم هم برسد. نکته جالب در خصوص تیم گل‌محمدی این است که آن‌ها در هر دو جدول نیم‌های اول و دوم در رده چهارم قرار دارند. آن‌ها در نیمه اول بازی‌هایشان ۴ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست داشته‌اند و ۱۵ امتیاز کسب کرده اند. این درحالی است که پرسپولیس در نیمه دوم هم ۴ برد، ۴ تساوی و یک شکست و مجموعا ۱۶ امتیاز به‌دست آورده و عملکرد این تیم در هر دو نیمه بسیار نزدیک است.

از شکست‌ناپذیری سپاهان تا گل نزدن فولاد در نیمه اول
سپاهان در نیمه نخست دیدار‌های خود عملکرد جالبی داشته و به ۳ برد و ۵ تساوی دست یافته است. آن‌ها هم مثل استقلال خوزستان هرگز در نیمه اول بازنده به رختکن نرفته‌اند و با دو بازی معوقه، در مکان پنجم جدول نیمه اول هستند. شاگردان ژوزه مورایس در نیمه دوم مسابقات ۳ برد، ۴ تساوی و یک شکست داشته‌اند تا مشخص شود در نیمه اول تیم بهتری هستند.

فولاد امسال اولین تیمی بوده که سرمربی‌اش را تغییر داده و هنوز شرایط مطلوبی ندارد و نکته عجیب در خصوص این تیم ناکامی‌اش در گلزنی در نیمه اول دیدارهاست. فولادی‌ها ۱۰۰ درصد گل‌هایشان را در نیمه دوم زده‌اند و انگار موتور این تیم در دقایق ۴۶ تا ۹۰ روشن می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار