کد خبر: 1199545
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
مجمع جهادگران استان فارس از سه سال پيش فعاليت خود را آغاز كرده است و اكنون در دوره سوم خود قرار دارد

علی‌اصغر قاسمی
دبیر مجمع جهادگران استان فارس

مجمع جهادگران استان فارس از سه سال پيش فعاليت خود را آغاز كرده است و اكنون در دوره سوم خود قرار دارد. در مورد مجمع جهادگران شايد يك جمله كافي باشد و آن هم اينكه به عنوان يك بازوي توانمند و شوراي مشورتي براي جهاد سازندگي به حساب مي‌آيد و وظيفه دارد ارتباط خود را با گروه‌هاي جهادي حفظ کند و سطح روابط و تعامل آنها را خصوصاً با سازمان‌ها، ادارات و نهادهاي خدمات‌رسان سطح استان افزايش دهد و مشكلات احتمالي را پيگيري و رفع کند. اين مجمع ۱۸كارگروه تخصصي را در زيرمجموعه خود دارد كه وظيفه توانمندسازي و تخصصي‌كردن فعاليت‌هاي جهادي را در سطح استان فارس عهده‌دار هستند.
شنيدن انتقادات و پيشنهادات گروه‌هاي جهادي، تهيه امكانات بيشتر براي فعاليت آنها و در نهايت نشر فرهنگ جهادي در جامعه از وظايف مجمع به شمار مي‌رود. در حال حاضر ۱۸كارگروه در زيرمجموعه مجمع فارس جهت تخصصي‌كردن فعاليت‌هاي گروه‌هاي جهادي وجود دارد كه اين تعداد به صورت تخصصي در رده‌هاي مختلف شامل عمران، بهداشت و سلامت، اقتصاد مقاومتي، فرهنگي، رسانه، جهاد تبیين و دانش‌بنيان وظيفه توانمندسازي گروه‌هاي جهادي را بر عهده دارند تا گروه‌هاي جهادي بتوانند در حوزه‌هاي تخصصي ورود مؤثرتري داشته باشند و اقدامات بهتري را انجام دهند. از وظايف كارگروه‌ها توليد محتوا و ارائه آموزش‌هاي تخصصي در حيطه فعاليتي خود به گروه‌هاي جهادي است تا خدماتي كه به جامعه هدف خصوصاً مناطق كم‌برخوردارتر ارائه مي‌شود، به‌روزتر و كارآمدتر باشد.
تمامی گروه‌هاي جهادي سطح استان طي سلسله‌مراتبي با مجمع استان در ارتباط هستند و مجمع سازوكاري را براي اين حلقه ارتباطي تدارك ديده است. در همين راستا ۴۳شوراي جهادي در شهرستان‌هاي استان فارس داريم كه گروه‌هاي جهادي با اين شوراها مرتبط هستند و موارد را به مجمع منعكس مي‌كنند. بيش از 4هزارو600 گروه جهادي ثبت‌شده در سامانه اطلس جهادي مشغول خدمات‌رساني به هموطنان خود در مناطق كم‌برخوردار هستند كه اين گروه‌ها علاوه بر استان فارس در حوزه‌هاي مختلف از جمله بلاياي طبيعي به استان‌هاي ديگر نيز خدمت‌رساني مي‌كنند تا جايي كه رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور عنوان طلايه‌داران مجمع گروه‌هاي جهادي كشور را به ‌عنوان يك سند افتخار در سال گذشته به استان فارس اختصاص دادند. اين عنوان مسئوليت ما را در خدمت‌رساني و امور جهادي سنگين‌تر مي‌كند. گروه‌هاي جهادي استان فارس به لحاظ كميت و كيفيت در ارائه خدمت جهادي در سطح كشور در جايگاه بالايي قرار دارند و اميد كه بتوانند در ارتقاي اين جايگاه بيش از پيش موفق عمل كند. يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي موفقيت مجمع، هماهنگي، همدلي و همكاري آن با سازمان بسيج سازندگي سپاه فجر فارس است كه تقويت بيش از پيش اين مهم از برنامه‌هاي اصلي دور سوم مجمع جهادگران فارس است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار