کد خبر: 1199426
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مداحان حق مهمی بر گردن جامعه ایمانی ما دارند. از دعبل خزاعی تاکنون این محبت را سینه‌به‌سینه منتقل کردند و سهم بسیار مهمی در شکل‌گیری جامعه ایمانی ما دارند.

جوان آنلاین: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه‌شب در آیین اختتامیه نخستین جایزه کتاب مداحان مؤلف و شب‌شعر حماسه مظلومیت و اقتدار در پردیس باغ کتاب تهران اظهار داشت: حوادث غزه همچنان از ۴۰ و اندی روز پیش که آغاز شده ادامه دارد و مسلمانان با غم و اندوه این جنایت‌های بی‌شمار را با حیرت مشاهده می‌کنند. این میزان نسل‌کشی و جنایت از رژیم کودک کش که مرز‌های وقاحت و بی‌حرمتی را جابجا کرده و هزاران کودک مظلوم را به شهادت رسانده و هزاران بمب بر سر مردم بی‌پناه غزه ریخته است، بی‌سابقه بوده است.

به گزارش آنا، وی افزود: نقش مداحان در جامعه ایمانی ما بسیار بالاست و نمی‌توانم حدومرزی برای این موضوع معین کنم. از کودکی با این شور و اشتیاقی که این‌ها داشتند ما آشنا شدیم.

اسماعیلی گفت: مداحان حق مهمی بر گردن جامعه ایمانی ما دارند. از دعبل خزاعی تاکنون این محبت را سینه‌به‌سینه منتقل کردند و سهم بسیار مهمی در شکل‌گیری جامعه ایمانی ما دارند.

وی ادامه داد: در شکل‌گیری نهضت اسلامی ایران، این نهضت در ایام فاطمیه ۱۳۴۱ آغاز شده و نام حسین‌ابن‌علی این نهضت را این‌گونه خروشان و پیشرونده نگاه داشته است. هر چه داریم در این مجالس سینه‌زنی بوده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه ما نسبت به این عزیزان کاملاً بدهکاریم، گفت: دولت خود را خادم جامعه دینی و ستایشگران می‌داند و خادم همه به‌ویژه این جریان جامعه‌ساز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار