کد خبر: 1198604
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
از ابتدای سال جاری برخی از سازندگان آثار از زمان پخش احتمالی سریال‌های تلویزیون خبر داده‌اند. برخی گزینه‌های پخش در ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ با طی مراحل پس تولید به قطعیت رسیده‌اند و برخی دیگر همچنان مراحل تولید و تصویربرداری را دنبال می‌کنند.

جوان آنلاین: تلویزیون این روزها در تدارک تهیه و تولید سریال‌هایی برای پخش در ایام نوروز و رمضان پیش رو است که در سال‌های گذشته هرکدام از این مناسبت‌ها، فرصتی ویژه برای تولیدات تلویزیونی محسوب می‌شد. از ابتدای سال جاری برخی از سازندگان آثار از زمان پخش احتمالی سریال‌های تلویزیون خبر داده‌اند. برخی گزینه‌های پخش در ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ با طی مراحل پس تولید به قطعیت رسیده‌اند و برخی دیگر همچنان مراحل تولید و تصویربرداری را دنبال می‌کنند.

به گزارش فارس، پر کار شدن مجموعه‌های مرتبط با فضای فیلم و سریال در یک سال اخیر نشان‌دهنده تغییر رویکرد مسئولان صداوسیما در خصوص جریان سریال سازی در مجموعه رسانه ملی است. توجه مراکز تخصصی فیلم و سریال و تاسیس مراکز جدید به عنوان بازوهای مکمل در بحث تولید آثار نمایشی و گونه‌های متنوع داستانی، نشان می‌دهد موضوع تولیدات نمایشی در سازمان صداوسیما دستخوش تغییراتی شده است که نوروز و رمضان پیش رو را فرصتی برای ارزیابی این ادعا می‌توان دانست.

«سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، فصل پنجم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «آقای قاضی۲» به کارگردانی سجاد مهرگان و «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی به عنوان گزینه‌‌های پخش در ایام باقی مانده از سال جاری و همچنین رمضان و نوزوز ۱۴۰۳ یاد شده است.

در ادامه جزئیات 5 مورد از سریال‌های در حال تولید برای پخش از شبکه‌های سیما را معرفی خواهیم کرد.

«سنجرخان» بازگشت دوباره لطیفی با روایت دلاوری‌های مردم کُرد

حسین جلالی تهیه‌کننده سریال سنجرخان پیش بینی کرده این سریال با عبور از مراحل پایانی پس‌تولید به جدول پخش زمستانی تلویزیون برسد. به گفته سازندگان قرار است به وجوه انسانی، خصوصیات اخلاقی و سبک زندگی سنجرخان و روابط انسانی حاکم بر فرهنگ کُردی در این سریال به تصویر کشیده شود.

تهیه‌کننده «سنجرخان» در مورد روایت قهرمانان کردستان در این سریال گفته است که «یکی از وظایفی که برعهده سازندگان آثار نمایشی است روایت قهرمانان اقوام مختلف ایرانی است که «دلیران تنگستان» یک نمونه موفق آن بود. در تاریخ همیشه کُردها مرزبانان خوبی برای این کشور بوده‌اند و در بسیاری از اوقات آن‌طور که باید و شاید، این دلاوری‌هایشان به تصویر کشیده نشده است. ما سعی کردیم با روایتی درست و جذاب، این حق‌هایی که در بسیاری اوقات ادا نشده را جبران کنیم».

در این مجموعه محمود پاک‌نیت به عنوان حاکم سنندج حضور دارد و نام کاراکترش شریف‌الدوله است. احمد نجفی به عنوان فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد در نقشِ آیت‌الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه)، پیام دهکردی خلیل‌خان برادر سنجرخان، علی اوسیوند پیشکارِ حاکم سنندج (آصف دیوان)، فاطمه شکری (ندیمه زنِ سنجرخان)، حمیدرضا نعیمی (رضا خان)، قطب‌الدین صادقی سردار رشید و ناظر کیفی پروژه و همچنین حسن ترّقی (فیض‌الله خان)، شیما ملایی (زنِ سنجرخان)، لیلی سعیدی (زن خلیل‌خان)، سودا قنبری (زن برادر سنجرخان)، زاهد زندی (برادر دیگر سنجرخان) و تارا قبادی (زن دوم سنجرخان) به عنوان بازیگران بومی در این سریال تلویزیونی حضور دارند.

سنجرخان وزیری هنگامی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.

«نون خ ۵» سریال نوروزی شبکه یک

مهدی فرجی تهیه‌کننده «نون خ»، چندی پیش به طور رسمی از تولید فصل پنجم این سریال برای نوروز و رمضان سال ۱۴۰۳ خبر داد. فرجی درباره جزئیات این مجموعه گفته است که «در این فصل به چند شهر می‌رویم و به نوعی سفری جاده‌ای داریم. از مسیر کرمان، سیستان و بلوچستان به شهر‌های چابهار و دیگر شهر‌های آن منطقه می‌رویم و قصه سریال همراه با کرد‌ها به چند قومیت می‌پردازد.»

بنابر اعلام تهیه کننده این سریال، فصل پنجم «نون خ» شامل ۲۵ قسمت است و پخش آن همزمان با شروع ماه رمضان شروع می‌شود و ادامه آن در نوروز سال ۱۴۰۳ روی آنتن شبکه یک می‌رود.

در فصل پنجم «نون خ» حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی و صهبا شرافتی حضور خواهند داشت.

آقای قاضی همچنان در شبکه دو

فصل اول مجموعه «آقای قاضی» با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی، گامی موفق در نمایش این مفاهیم برای مخاطبان ایفا کرد و با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پرونده‌های مختلف قضایی را به شکلی عمومی نشان داد.

در هر قسمت این سریال دو پرونده قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مجموعه، هیچ داستان ادامه‌داری وجود ندارد، لوکیشن تغییر نمی‌کند و همه‌چیز در دادگاه می‌گذرد. بازیگر اصلی کار یعنی آقای قاضی، ثابت و دیگر بازیگران، چهره‌های جدید و معمولا تئاتری هستند که در نقش شاکی و متشاکی در دادگاه ظاهر می‌شوند. دو طرف پرونده معمولا شکایت خود را مطرح کرده، قاضی به این شکایات رسیدگی می‌کند و حکم می‌دهد.

تیم تولید مجموعه آقای قاضی، مدتی است اقدام به پیش تولید فصل دوم کرده‌اند که تهیه کنندگی این فصل از مجموعه را سیدحسام حسینی به عهده دارد.

درفصل دوم این سریال، بهزاد خلج همچنان در نقش آقای قاضی به ایفای نقش خواهد پرداخت و به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی برای مخاطبان خواهد پرداخت. کارگردانی این مجموعه را همچون فصل اول، سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن را سیدمحمد حسینی عهده‌دار خواهند بود.

بنابر اطلاعیه روابط عمومی این مجموعه، مخاطبان می‌توانند موضوعات مورد نظرشان را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۲۰۸ ارسال نمایند تا در تهیه و تولید فصل دوم این مجموعه، مورد استفاده تیم تولید قرار گیرد.

مهیار عیار در باکس نوروزی شبکه ۳

سریال تاریخی «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی در ۳۰ قسمت تولید خواهد شد و به گفته بهروز مفید تهیه‌کننده مهیار عیار، این مجموعه در شهرک غزالی فیلمبرداری می‌شود و در صورت آماده شدن این سریال نوروز و ماه رمضان از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گفته تهیه کننده «مهیار عیار»،‌ این سریال داستان راهزنی است که براساس اتفاقی که در شهر یزد برایش می‌افتد، پای چوبه‌دار، خواهشی را که دیدار مادرش در آخرین دقایق بوده است، مطرح می‌کند و هر قسمت از این سریال داستان دیگری دارد.

در این سریال که داستان آن در دوران صفویه روایت می‌شود، کامران تفتی، متین ستوده، بهنام تشکر، سیامک انصاری، رامین ناصرنصیر، جواد انصافی و ... نقش آفرینی می‌کنند. طبق اعلام عوامل سازنده، تصویربرداری این سریال ۳۰ قسمتی، تا اسفند تمام شده و برای پخش از تلویزیون در ماه رمضان و نوروز آماده می‌شود.

مسعود ده‌نمکی با «رستگاری» می‌آید

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان طی ماه‌های گذشته و پس از پیش‌تولید سنگین و طولانی در بیمارستانی در تهران کلید خورد. این سریال در مرکز سیمافیلم و در ۳۰ قسمت تهیه و در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

محمود پاک‌نیت، علیرضا استادی، حمیدرضا هدایتی، رامین راستاد و مهدی سلوکی، حسن اسدی، نیما شاهرخ‌شاهی و کاوه سماک‌باشی از جمله بازیگران این مجموعه به شمار می‌رود.

فیلمنامه سریال «رستگاری» را حسن وارسته به نگارش درآورده که در قالب ۳۰ قسمت، به سرانجام رسیده است. نام وارسته در نگارش سریال‌هایی چون «پایتخت»، «دودکش»، «علی‌البدل»، «دیوار به دیوار» و «بچه‌ مهندس» به چشم می‌خورد و حالا طراحی و سرپرستی فیلمنامه سریال ماورایی «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی را عهده‌دار شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار