کد خبر: 1195892
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
مجتمع پتروشیمی شازند با بهره گیری از توانمندی متخصصان داخلی  وخودباوری  توانسته ظرفیت تولید را در واحدهای مجتمع به بالای 100 درصد برساند.

مجتمع های پتروشیمی در کشور به عنوان مهم ترین صنعت در حوزه نفت نقش بسزایی در توسعه اقتصادی ،ارزآوری وتولید ناخالص ملی ایفا میکنند.این صنعت استراتژیک با تنوع تولیدات وبهره وری بالا وتوان بالقوه در سطح کشور وبازارهای بین المللیدر  جایگاه ویژه ای قرارگرفته واثرگذاری آن در زندگی  روزمره مردم غیرقابل انکار است.

 این صنعت، موتور محرک اقتصاد کشور را با پشت سرگداشتن فراز ونشیبهایی همچون تحریم های ظالمانه به مقصد نهایی رسانده وتوانسته با خود اتکایی و وامیدمواداولیه مورد نیاز خود را   به دست مهندسان داخلی بومی سازی کندونیاز کشور را مرتفع سازد.

پتروشیمی شازند به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی با هدف تامین نیاز داخل کشور وصادرات و قطع وابستگی به کشورهای دیگر در سال 72 راه اندازی شد.این شرکت با بهره گیری از توان داخل وتکنولوژی های پیشرفته با الویت قرار دادن رعایت استانداردهای  محیط زیستی عنوان صنعت سبز را به خود اختصاص داده است.

جهاد تولید با بهره گیری از توانمندی جوانان انقلابی ونخبه

رهبر معظم انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان با اشاره به جهاد تولید وخوداتکایی میفرمایند:  امروز دشمنیِ دشمنان در مورد اقتصاد کشور از این واضح‌تر؟ دشمن از دو طرف وارد شد که تولید کشور را به زانو در بیاورد: یکی از جهت نفت و گاز بود که خب مهم‌ترین منبع ارزی کشور محسوب میشد؛ یکی هم از ناحیه‌ی مبادلات بود؛ یعنی چیزی عاید کشور از ناحیه‌ی نفت و گاز که منشأ مهم و منبع مهمّ ارزی است، نشود؛ مبادلات با دنیا هم محدود بشود، مشکل درست بشود، دچار تحریم بشود. یعنی در واقع تولید به زمین بخورد، به زانو دربیاید، بکلّی از بین برود؛ معنایش این است دیگر. وقتی شما ارز نداشتید، مشتری خارجی هم نداشتید، دیگر تولید معنا ندارد؛ هدفشان این بود. خب در مقابل این هدف، در مقابل این دشمنی صریح، هر کسی که اقدام بکند، جهاد کرده؛ شما تولیدگرها در این زمینه دارید عمل میکنید؛ این جهاد است. بنابراین به این نکته توجّه کنید که یک کار این جوری است. اگر نیّت شماها خدمت به کشور، خدمت به مردم برای خاطر خدا باشد، این بزرگ‌ترین عبادتها است که دارید انجام میدهید.
البتّه دشمن خوشبختانه نتوانست سنگر تولید را به شکست بکشاند و فتح بکند؛ نتوانست؛ بله، به معیشت مردم مشکل وارد شد، ضربه‌هایی وارد شد، امّا نتوانست در این چند سال [سنگر تولید را به شکست بکشاند] که نمونه‌اش را شماها دارید عملاً نشان میدهید. 

این شرکت با اعتماد به جوانان نخبه وانقلابی ولبیک  به  بیانات رهبری  در خصوص جهاد تولید توانسته ظرفیت تولید را در واحدهای مجتمع به بالای 100 درصد برساندو میزان مشارکت فروش در شش ماه نخست سال جاری را افزایش 10 درصدی بدهد وبرگ زرینی در کارنامه خود ثبت نماید.

بومی سازی کاتالیست روپک وبهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان  یکی دیگر از دستاوردهای پتروشیمی شازندمیباشد که   برای نخستین‌بار و در کنار چهار کشور چین، آلمان، فرانسه و آمریکا، افتخاری دیگربرای کشور و استان به ارمغان آورده است . با تولید این کاتالیست  سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال سودآوری برای شرکت ایجاد شده است.

اجرای پروژه های زیست محیطی  در سبزترین پتروشیمی کشور  

در بازدید  از سایت مجتمع پتروشیمی شازند و وجود انبوه درختان و فضای سبز ایجاد شده میتوان این شرکت را سبزترین پتروشیمی کشور نامید، ساخت  حوضچه ها جهت افزایش ظرفیت تصفیه فیزیکی پساب وجمع آوری وذخیره باران به منظوره تصفیه واستفاده مجدد در محوطه شرکت واستفاده از پساب شهر مهاجران در راستای کاهش بهره برداری از منابع زیرزمینی از دیگر اقدامات این شرکت در راستای کمک به  حفظ محیط زیست به شمار میرود.

مسولیت های اجتماعی گامی موثر در افزایش امید و نشاط اجتماعی

در حقیقت عمل به مسولیت های اجتماعی از سوی صنایع نقش موثری در توسعه پایدار وکاهش محرومیت در مناطق کم برخوردار دارد .ایجاد فضاهای ورزشی ،بهداشتی و فرهنگی به افزایش امید و نشاط بالاخص در مناطق روستایی کمک شایانی خواهد کردپتروشیمی شازند با  مشارکت در ساخت بیمارستان 120 تخت خوابی شازند،ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی برای جوانان و کشف استعدادها ،به کارگیری نیروهای بومی منطقه در شرکت و...به وظیفه خود جامه عمل پوشانده ونمره قابل قبولی در کارنامه شرکت به ثبت رسانده است.

شایان ذکراست جمعی از اصحاب رسانه در قالب لیگ رسانه امید از سایت پتروشیمی شازند بازدید و از نزدیک در جریان  دستاوردها وپیشرفت های این مجتمع قرار گرفتند.

 

#لیگ رسانه امید   #پیشرفت مرکزی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار