کد خبر: 1181092
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
وزیر اقتصاد گفت:چهار فصل پیاپی است که نرخ بیکاری کشور به تدریج رو به کاهش است و به ۸.۲ درصد رسیده است و همچنین در حال حاضر شاهد رشد ۶.۷ درصدی سرمایه‌گذاری در کشور هستیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سیداحسان خاندوزی عصر امروز در جمع مردم اراک اظهار کرد: اوایل دهه ۹۰، دهه‌ای بود که بسیاری از فرصت‌ها از دست رفت و اقتصاد به نحوی در شرایط تعطیلی به سر برد، اواخر دهه نیز کم شدن رشد تولید و درآمد و در مقابل افزایش تورم فشار زیادی به مردم وارد کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را شروع کرد که کسری بودجه زیادی داشت، منابعی که مجلس در اختیار دولت گذاشته بود در همان ۶ ماه اول مصرف شده بود، خزانه ۵۰ هزار میلیارد بدهی داشت، برخی مسوولین دولت قبل که هنوز در دولت سیزدهم مسوولیت داشتند اذعان می‌کردند که کشور دچار تورم ۳ رقمی می‌شود و نمی‌توانید از عهده کار برآیید.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: شرایط تحریم خارجی که تا امروز هم ادامه دارد، مسائل داخلی مانند اغتشاشات سال گذشته هم فشار‌هایی بود که وارد می‌شد، اما دولت مصمم بود و موفق شد قدم‌های مثبتی بردارد.

خاندوزی با بیان اینکه دشمنان انقلاب جنگ ارزی با کشور راه انداخته بودند، تا دولت مردمی سیزدهم را زمین بزنند، ادامه داد:‌دولت با هر کشوری که توافقات مالی انجام می‌داد از سمت آمریکا فشار وارد می‌شد و توافق را نقض می‌کرد، با مدیر بانک مرکری عراق توافق شد که بلافاصله با فشار آمریکایی‌ها مدیر بانک عوض شد تا مانع تحقق توافق شود.

وی تصریح کرد: دشمنان همه مسیر‌ها را بستند تا به دولت سیزدهم فشار آورند و قصد داشتند آن را ناتوان جلوه دهند، اما به همت دولت و صبر مردم دشمنان ناکام ماندند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه علیرغم اینکه موضوعاتی تورمی وجود داشت، اما موفقیت‌هایی نیز کسب شد، موتور خاموش تولید و رشد اقتصادی مجدد روشن شد، تاکید کرد: چهارفصل پیاپی نرخ بیکاری کاهش پیدا کرد و به ۸.۲ درصد رسید، سرمایه گذاری‌ها نیز که مدتی معطل خارجی‌ها بود در دو سال گذشته افزایش پیدا کرد.

خاندوزی با اشاره به رشد ۶.۷ درصدی سرمایه‌گذاری تصریح کرد: پیمان شانگ‌های و بریکس نیز محقق شد و ایران به عنوان یکی از اعضا به رسمیت شناخته شد، دستاورد‌هایی که برخی تصور نمی‌کردند، در کشور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، نرخ رشد اقتصادی صفر و منفی در سال ۱۴۰۰ به بیش از چهار درصد و سال ۱۴۰۱ بالغ بر چهار درصد رشد کرد ادامه داد: چهار فصل پیاپی است که نرخ بیکاری کشور به تدریج رو به کاهش است و به ۸.۲ درصد رسیده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی از رشد ۶.۷ درصدی سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: با اقدامات دولت صادرات غیرنفتی کشور سال گذشته رکورد زد.

خاندوزی تاکید کرد: باید تلاش شود در حوزه فشار‌های مردم قدرت خرید خانوار‌ها افزایش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار