کد خبر: 1178437
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
«انورالحق کاکر» سناتور استان بلوچستان پاکستان و از چهره‌های کمتر شناخته شده این کشور، امروز (دوشنبه) به عنوان نخست‌وزیر موقت سوگند یاد می‌کند.‌
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سناتور استان بلوچستان و یکی از چهره‌های کمتر شناخته شده پاکستان، امروز (دوشنبه) بعنوان نخست‌وزیر موقت این کشور سوگند یاد می‌کند تا زمان برگزاری انتخابات سراسری در پاکستان، اداره امور را برعهده گیرد.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش کرد، کاکر ۵۲ ساله، اداره کشوری را برعهده می‌گیرد که ماه‌هاست درگیر بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی است و «عمران خان» نخست‌وزیر محبوب این کشور در بازداشت است و برای مدت پنج سال از حضور در انتخابات محروم شده است.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر موقت پاکستان بعدازظهر امروز در روز استقلال پاکستان، در مراسمی که به صورت زنده از تلویزیون ملی این کشور پخش می‌شود، سوگند یاد خواهد کرد.

«شهباز شریف» نخست‌وزیر فعلی پاکستان در یک سخنرانی خداحافظی برای ملت پاکستان که شب گذشته (یکشنبه) انجام گرفت، گفت: «من به توانمندی نخست‌وزیر موقت برای برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه اعتماد دارم».

گزارش‌ها حاکی از آن است اولین وظیفه کاکر انتخاب کابینه ای برای اداره کشور پاکستان خواهد بود زیرا این کشور در آستانه یک دوره انتخاباتی است که ممکن است ماه ها طول بکشد.

دفتر ریاست‌جمهوری پاکستان شامگاه چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که پارلمان این کشور، به توصیه «شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور و به دستور رئیس‌جمهور، منحل شده است.

آخرین انتخابات سراسری پاکستان در ژوئیه ۲۰۱۸ برگزار شد که در آن حزب «تحریک انصاف» پیروز شده و «عمران خان» بازیکن سابق کریکت را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار