کد خبر: 1173039
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا در صورت قرار گرفتن مقابل ساکن فعلی کاخ سفید، او را با اختلاف پنج درصد شکست خواهد داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، طبق نتایج نظرسنجی «هاروارد-هریس» دونالد ترامپ در میان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه پیشتاز است و در انتخابات عمومی فرضی جو بایدن را با اختلاف پنج درصد شکست خواهد داد. 

به گزارش رسانه آمریکایی «نیویورک پست»، اگر انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حزب جمهوری‌خواه امروز برگزار شود، ترامپ با کسب ۵۲ درصد آرا پیروز خواهد شد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که جمعه منتشر شد، نزدیک‌ترین رقیب ترامپ، «ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا با کسب تنها ۱۲ درصد آرا ۴۰ امتیاز از ترامپ عقب خواهد ماند. در حالی که «ویوک راماسوامی» کارآفرین داروسازی زیستی با کسب ۱۰ درصدد آرا در رتبه سوم قرار می‌گیرد. 

ترامپ همچنین بایدن را در رقابت فرضی با اختلاف ۴۵ در مقابل ۴۰ درصد شکست خواهد داد در حالی که ۱۶ درصد رای‌دهندگان آمریکایی همچنان مردد هستند. اختلاف ترامپ با «کامالا هریس» معاون بایدن حتی بیشتر و ۴۷ در مقابل ۳۸ درصد خواهد بود. 

این نظرسنجی همچنین نارضایتی گسترده از نامزدهای هر دو حزب اصلی آمریکا را نشان داد و ۷۰ درصد رای‌دهندگان تشنه گزینه دیگری بودند. طبق این نظرسنجی، دی‌سانتیس در صورت تصمیم تراپ برای کناره‌گیری از رقابت، گزینه اول حزب جمهوری‌خواه خواهد بود. 

نتایج جدیدترین نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» که چهارشنبه ۲۸ تیر منتشر شد هم حاکی از آن بود که حدود نیمی از رأی‌دهندگان آمریکایی در نظر دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به یک نامزد حزب سوم (غیر از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) رأی دهند.

طبق نتایج نظرسنجی هاروارد-هریس، ۶۸ درصد آمریکایی‌ها گفتند احساس می‌کنند بایدن ۸۰ ساله نشان می‌دهد برای ریاست‌جمهوری خیلی پیر است. شصت و چهار درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی مذکور گفتند او نباید به دنبال دور دوم ریاست‌جمهوری باشد. 

در این نظرسنجی، تورم و اقتصاد نگرانی اصلی در بین رای‌دهندگان آمریکایی بود. بیش از سه نفر در بین چهار نفر گفتند تحت تاثیر تورم قرا گرفته‌اند. از هر ۱۰ نفر شش نفر اقتصاد یا تورم را موضوع اصلی خود ذکر کردند.

کمتر از سه نفر در هر ۱۰ رای‌دهنده معتقد بودند ایالات متحده در مسیر درست قرار دارد. آمریکایی‌ها در قبال حمایت از اوکراین در جنگ مقابل روسیه هم ۵۰ درصد در برابر ۵۰ درصد دو دسته بودند. 

پیش‌تر، نظرسنجی اواخر آوریل آسوشیتدپرس و موسسه تحقیقاتی «نورک» نشان داد تنها ۲۶ درصد از آمریکایی‌ها خواهان حضور مجدد بایدن در انتخابات هستند. در بین دموکرات‌ها کمتر از ۵۰ درصد، چهل و هفت درصد می‌گویند می‌خواهند او نامزد شود.

«دیلی سیگنال» وب‌سایت خبری محافظه‌کار آمریکایی ۲۰ ژوئیه در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد حتی متحدان رسانه‌ای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نهایت به وخامت اوضاع او اذعان می‌کنند. این وبسایت به گزارش «پالتیکو» استناد کرده که در آن به برخی تغییرات در عادات بایدن متناسب با سن او پرداخته شده است.

به نوشته پالتیکو، عامل سن مسلماً بزرگترین مشکل سیاسی رئیس‌جمهور در آغاز کارزار انتخاباتی مجدد است و دموکرات‌ها اذعان می‌کنند که راه خوبی برای پوشاندن آن وجود ندارد. بنابراین، کاخ سفید به تغییرات برای راحتی بایدن روی آورده و در تلاش برای  محدود کردن موقعیت‌هایی است که ضعف جسمی وی را در معرض دید رای‌دهندگان آمریکایی قرار می‌دهد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار