کد خبر: 1170218
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
پس از تصویب شبانه قانون لغو عقلانیت مصوبات و اولین گام طرح اصلاحات قضائی، معترضان از صبح سه شنبه در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی به خیابان‌ها آمده اند.

شب گذشته قانون " لغو عقلانیت مصوبات " در اولین قرائت و با اکثریت ۶۴ نفر از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی به تصویب رسید و تشکل‌های معترض صبح امروز (سه شنبه) «روز مقاومت» در برابر اصلاحات قضائی را آغاز کردند.

معترضان اعلام کرده اند که در سراسر سرزمین‌های اشغالی اقدام به اعتراض، راهپیمایی و ایجاد اختلال خواهند کرد. یائیر لاپید، از رهبران اپوزوسیون دولت رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب این قانون گفت دولت مانند دزدان، شبانه لغو عقلانیت مصوبات را تصویب کرد و ثابت کرد که جز قوانین ضد دموکراتیک و منحط، چیز دیگری به نفعش نیست.

انتظار می‌رود در ده‌ها مرکز و شهر مرکزی در سراسر فلسطین اشغالی اختلال ایجاد شود. از صبح امروز، تعدادی از جاده‌های اصلی مسدود شدند، از جمله جاده ساحلی در منطقه ورودی حیفا، جاده ۴۴۳ و تقاطع هسیرا در هرتزلیا. انتظار می‌رود که از امروز، درگیری و تنشج در سرزمین‌های اشغالی مجددا تشدید شود.

برنامه‌ای که طبق آن انتظار می‌رود صهیونیست‌ها معترض در نقاط مختلفی از جمله تل آویو، فرودگاه بن گورین، قدس اشغالی، هرتزلیا، مقابل سفارت آمریکا در تل آویو و ده‌ها نقطه دیگر دست به تظاهرات بزنند:

سازمان‌های معترض به اصلاحات قضائی اعلام کردند: "اکنون زمان اقدام است، فرصت کوتاهی برای متوقف کردن دیکتاتوری. اسرائیل در یکی از سخت‌ترین لحظات خود قرار دارد. قانون افراطی برای لغو عقلانیت مصوبات، کلیدی است که می‌تواند در را به روی دیکتاتوری باز کند، اجازه برکناری دادستان، انتصابات واهی و متعاقباً نابودی کامل دموکراسی را می‌دهد. "

حدود چند ماه قبل و به دنبال تشدید اعتراضات و درگیری در سرزمین‌های اشغالی، بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که بررسی طرح اصلاحات قضائی را متوقف و آن را به نشست تابستانی کنست موکول می‌کند، اکنون که زمان بررسی دوباره این طرح رسیده است و قدم اول تحقق این طرح نیز صورت گرفته است، انتظار می‌رود مجددا شاهد بروز درگیری میان صهیونیست‌ها باشیم.

پیش از این، «عامی ایالون» رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک، اذعان کرد که شکاف داخلی در این رژیم، عمیق‌تر از هر زمان دیگری شده است. ایالون در جریان برگزاری تظاهرات مقابل منزل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که شورش در این رژیم، ارتش را نابود خواهد کرد. در ماه‌ها و روز‌ها اخیر، بسیاری از مقامات و تحلیلگران صهیونیست نسبت به عواقب جدی تصویب طرح اصلاحات قضائی و تبعات آن برای موجودیت رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار