کد خبر: 1167845
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
رسوایی استفاده از جاسوس افزار رژیم صهیونیستی در یونان، خشم اتحادیه اروپا را برانگیخت و دستور تحقیق در این خصوص را صادر کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار گزارشی، از رسوایی جدید یک شرکت اسرائیلی تولید کننده بدافزار جاسوسی در یونان، برای هک کردن تلفن خبرنگاران و مخالفان در این کشور پرده برداشت و گزارش داد که این امر، خشم اتحادیه اروپا را برانگیخت و پارلمان اروپا را وادار کرد تا تحقیقات در این خصوص را آغاز کند.

بنا بر این گزارش، پس از آنکه، برنامه جاسوسی پگاسوس تولید شده در شرکت اسرائیلی NSO مشکلاتی را برای تل آویو با آمریکا، فرانسه و سایر کشورها، به دلیل استفاده از آن برای جاسوسی از مخالفان، سیاستمداران و روزنامه نگاران، ایجاد کرد، اکنون به نظر می‌رسد که نوبت به یک برنامه جدید موسوم به «پرداتور» (Predator) رسیده که شرکت «سیتروکس» (Cytrox) آن را ارتقا داده است. پرداتور و پگاسوس دو جاسوس‌افزار اسرائیلی بسیار شبیه به یکدیگرند.

دولت یونان تایید نمی‌کند که از جاسوس‌افزار پرداتور که ساخته شرکت اسرائیلی «اینتلکسا» (Intellexa) است، استفاده کرده باشد. زیرمجموعه این شرکت در یونان و شمال مقدونیه، Cytrox نام دارد. اینتلکسا به دست مقام سابق نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس، «تال دیلیان» اداره می‌شود. این شرکت ابتدا در قبرس و سپس در یونان کار خود را شروع کرد.

به نوشته هاآرتص، رژیم صهیونیستی از طریق شرکت صنایع هوافضای خود، میلیون‌ها دلار در برنامه جاسوسی سرمایه‌گذاری کرده است. رسوایی استفاده از بدافزار جاسوسی اسرائیل در یونان، سال گذشته فاش شد؛ زمانی‌ که مشخص شد برنامه جاسوسی اسرائیل به نام Perdator بر روی تلفن خبرنگاری که در حال بررسی یک پرونده فساد در این کشور بود، نصب شده است.

سپس فاش شد که در سال ۲۰۲۱، تلفن همراه «کریستوس اسپیرتزیس» قانون‌گذار و وزیرسابق راه و زیرساخت یونان، که به حزب چپ این کشور گرایش دارد، با همین بدافزار هک شده است. 

سال گذشته در پی این افشاگری‌ها، «پاناگیوتیس کونتولئون» مدیر سرویس اطلاعاتی یونان، ناگزیر به استعفا شد.

بنا بر این گزارش، این بدافزار به اپراتور امکان دسترسی کامل به تلفن همراه قربانی را می‌دهد و می‌توان به کلیه اطلاعات موجود در تلفن همراه از فهرست مخاطبین گرفته تا کلیه فایل‌ها،  عکس‌ها، تماس‌ها و داده‌های رمزگذاری شده دسترسی یافت. اپراتور همچنین می‌تواند دوربین و میکروفون تلفن همراه را مخفیانه روشن کند و هر اتفاقی را که می افتد ضبط کند».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار