کد خبر: 1162275
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان خبر داد؛
حجت الاسلام مهدوی نیا، با اشاره به اهمیت ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، اظهارداشت: تاکنون در تعداد ۱۰۵ دستگاه اجرایی و حاکمیتی در سطح استان شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان اظهار داشت:  ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بستر مقابله با توطئه های  دشمنان است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، افزود: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، هیات های مذهبی، بقاع متبرکه و تشکل های مردمی از برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی با اشاره به تشکیل ۱۰۵ شورای امر به معروف ونهی از منکر در ادارات استان، ادامه داد: برنامه های آموزشی و شاخص های عفاف و حجاب به این شوراها ارسال شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا افزود: همچنین شاخص های ارزیابی عملکرد وضعیت عفاف و حجاب برای شوراها ارسال شده است.

 

وی ادامه داد: بازرسی عملکرد شوراها و پوشش کارکنان طبق دستورالعمل و قرارگاه ۲۱ تیر به صورت مستمر انجام می شود.

 

تشکیل تشکلهای مطالبه گری تخصصی دراستان لرستان

 

مدیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان اذعان داشت: تعداد۱۵۲ تشکل مطالبه گری تخصصی در عرصه های 18 گانه مختلف در سطح استان تشکیل شده است.

 

تشکیل ۱۰۲شورای امربه معروف دراتحادیه های صنفی لرستان

 

حجت الاسلام مهدوی نیا افزود: تعداد ۱۰۲ شورای امر به معروف و نهی از منکر دراتحادیه های صنفی استان لرستان تشکیل شده است.

 

تشکیل 165 شورای امربه معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه لرستان

 

حجت الاسلام مهدوی نیا، از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه در استان خبر داد و اظهارداشت: از ۱۶۵ بقاع تعداد ۶۰ شورا تشکیل شده است.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان افزود: ۱۹۳ شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز هیئات مذهبی استان تشکیل شده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 100 شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و محلات استان لرستان تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا به پیگیری مطالبات مردمی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: تاکنون 58 مورد مطالبه مردمی از مسئولین ذی ربط ( مطالبه کاهش اجاره بهاء مسکن) انجام شده و از برترین ها ی این حوزه تجلیل شده است.

 

وی برگزاری و فعال سازی بخش امر به معروف جشنواره ابوذر، ارسال بیش از ۱۰۰ اثر امر به معروف و نهی از منکر به دبیرخانه جشنواره و برگزاری جشنواره سالانه فرهنگی ادبی شهید کشوری شهید امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان یادآور شد: برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت فرهنگ مختصر (شورا های امر به معروف استان ادارات)، راز حجاب (بسیج جامع زنان استان)، تذکر ما اثر دارد (کتابخانه های استان)، آمر شو( آموزش و پرورش شبکه شاد) از دیگر اقدامات است.

 

وی راه اندازی کانال و گروه های مختلف و تولید محتوا در پیام رسان ایتا و... به منظور آگاهی بخشی عمومی نسبت به ضرورت و تاثیر عفاف حجاب در حفظ سلامت فردی خانوادگی و اجتماعی، آموزش امربه معروف و نهی از منکر پایه و تکمیلی، آموزش  طلبه های خواهر استان که درخواست برگزاری کلاس آموزش را داشتند، آموزش گروه مطالبه گری تخصصی و آموزش آمرین به معروف و ناهیان از منکر به منظور تذکر لسانی را از دیگر اقدامات ستاد بیان کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: دعوت از مدیر اداره مربیان ستاد کشور برای تربیت مربیان آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیوستن به شبکه مربیان، آموزش مقدماتی مبتنی بر پایه امر به معروف و نهی از منکر  ادارات نهاد ها، برگزاری دوره آموزشی سربازان لشکر سایبری لرستان با حضور معاون مهندسی فرهنگی کشور، ثبت نام سراسری  اقشار مختلف در دوره های آموزشی ملی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از دیگر اقداماتی ست که در حوزه ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر انجام شده است.

 

وی به برگزاری دوره ملی آموزش مقدماتی تربیت مربی و حجاب برای ۱۰۷ نفر و صدور گواهی برای شرکت کنندگان اشاره کرد و گفت: سلسله کارگاه های آموزشی و جلسات پاسخگویی به شبهات و سوالات در زمینه عفاف و حجاب برای دانش آموزان، مبلغات طرح امین، مربیان حلقات صالحین با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در تمامی شهرستان های استان برگزار شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان به تشکیل ۴ هسته پژوهش در دانشگاه های استان  لرستان اشاره کرد و گفت: انعقاد ۷ تفاهم نامه مشترک با نهاد ها و مراکز آموزشی در راستای ترویج فرهنگ فریضتین امر به معروف و نهی از منکر رویکرد آموزشی ستاد صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه رتبه ستاد استان در ارزیابی سالانه و ماهانه کشور.در چند ماه گذشته بین رتبه های  دو سه و چهار  کشور بوده است، اظهارکرد: تجلیل از چهار نفر کارکنان ستاد استان در همایش سراسری دبیران و معاونین ستادهای امر به معروف و نهی از منکر کشور اصفهان صورت گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار