کد خبر: 1182361
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد؛
احمدی با اشاره به برگزاری اختتامیه سوگواره چلچراغ در ۲۰ شهریور ماه گفت: ۸۳۷ اثر در سطح استان به دبیرخانه اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ ارسال شده است.

به گزارش جوان از لرستان، منصور احمدی، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سوگواره چلچراغ یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی و هنری  در سال جاری است، گفت: در این سوگواره بر فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات فرهنگی و هنری، اولویت دادن به کنشگران مردمی در فضای مجازی، هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی، نقش دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستان‌ها برای برگزاری این رویداد مذهبی در راستای ترویج و تقوین نهضت حسینی در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگو سازی تأکید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: مهلت ارسال آثار به  سوگواره چلچراغ تا ۲۰ مرداد بود که تمدید و تا ۳۱ مرداد ادامه داشت و مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفت و ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ مراسم اختتامیه این سوگواره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این سوگواره چلچراغ با توجه به زمان یک ماهه ارسال آثار و علی رغم محدود بودن زمان، با استقبال کم‌نظیر هنرمندان لرستانی از سوگواره مواجه شدیم.

احمدی با بیان اینکه آثار توسط گروه های تخصصی شامل پیشکسوتان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر در هر شهرستان به عنوان دبیرخانه هر بخش داوری و افراد برگزیده به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند.، افزود: آثار از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: این رویداد فرهنگی در ۱۴ بخش در سطح استان لرستان دبیرخانه های مختلف فرهنگی و هنری جریان سازی صورت گرفت و هر شهرستان مسئولیت اطلاع‌رسانی و داوری آثار خود را بر عهده داشت.

احمدی  اظهارکرد: یکی از ویژگی‌های سوگواره هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و جبهه فرهنگی استان و کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

احمدی یادآور شد: بخش رویدادهای مردمی اربعین تا یک مهر بدلیل اینکه سفرهای اربعین در حال انجام است، ادامه دارد و اول مهرماه برگزار می شود و اگر با احتساب آثار رویدادهای فرهنگی که به دبیری جبهه فرهنگی و حوزه هنری است، در نظر گرفته شود تعداد آثار به بیش از هزار اثر می‌رسد.

برچسب ها: جشنواره ، چلچراغ ، لرستان
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار