کد خبر: 1156136
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر استان لرستان:
حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه فریضتین امر به معروف و نهی از منکربا مسائل اجتماعی مردم گره خورده است، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهمی که رسیدن به جامعه اسلامی را تسهیل می‌کند نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در بین آحاد جامعه است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیا امروز دردر جلسه هم اندیشی با مدیرکل،معاونت ها واحد های مختلف صدا و سیمای مرکز لرستان، با تشریح طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف کشوراظهار داشت: ما هنوز تا یک جامعه کامل اسلامی که نیکبختی دنیا و آخرت مردم را به طور کامل تامین کند و تباهی و کج روی و ظلم را ریشه‌کن سازد فاصله زیادی داریم.

دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: این فاصله با همت مردم و تلاش مسئولین باید طی شود که پیمودن آن با نهادینه و همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر آسان می شود.

وی خاطرنشان کرد: امربه معروف و نهی از منکر اجتماعی ترین فریضتین اسلام به شمار می‌آیند به طوری که هیچ یک از احکام اسلامی تا این حد با مسئله اجتماعی مردم گره نخورده است.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به ترویج و نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: مقام معظم رهبری مدظله العالی می فرمایند: اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای مردم روشن شود معلوم خواهد شد که یکی از نو ترین، شیرین‌ترین، کاملترین و کارسازترین شیوه‌های تعامل اجتماعی همین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف و عرصه های متنوعی مثل مفهوم شناسی، فلسفه وجودی، بررسی‌های قرآنی و روایاتی، مطالعات فقهی، تحقیقات اجتماعی و پژوهش های میدانی مورد بحث و بررسی متفکران اسلامی و پژوهشگران غربی قرار گرفته است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: امر به معروف و نهی از منکر از آن فریضتینی محسوب می‌شود که سبب اصلاح و رشد جامعه اسلامی می گردد لذا آموزش همگانی آن در صدا و سیما از ضروریات است.

حجت الاسلام مهدوی نیا در ادامه با تشکر از همکاری های سازمان صدا و سیمای مرکز لرستان، اظهار کرد: در خصوص عملکرد خوب این سازمان شورای امر به معروف و نهی از منکر معرفی یک نفر به عنوان دبیر جهت هماهنگی های بیشتر فی مابین ستاد واین سازمان ضروری است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان  اظهار کرد: استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صدا و سیمای مرکز استان و تولیدات رسانه‌ای به منظور ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یکی ضروری است.

در پایان این نشست ویرایش هشتم طرح جامع عفاف حجاب تحویل مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان شد.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار