کد خبر: 1158904
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰

طی روز‌های اخیر بود که ۳۴۹طرح اشتغال‌زایی، عمرانی و محرومیت‌زدایی با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید. برای اجرای این طرح‌ها ۵۲‌میلیارد تومان هزینه شده که در مجموع زمینه اشتغال ۵۷۳ نفر را فراهم و بخش زیادی از مشکلات روستا‌ها و مناطق محروم را مرتفع می‌سازند.

برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در جهت رفع کاستی‌ها از مناطق کم‌برخوردار توانسته است کمک شایانی به توانمند شدن این نقاط کند و از مهاجرت‌های بی‌مورد به سمت حاشیه شهر‌ها بکاهد.
وقتی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به خراسان‌جنوبی رفت تا ۳۴۹ طرح اشتغال‌زایی، عمرانی و محرومیت‌زدایی را به بهره‌برداری برساند، کسی فکر نمی‌کرد این تعداد طرح بتواند برای ۵۷۳ نفر شغل ایجاد کند.
برای این طرح‌ها ۵۲‌میلیارد تومان هزینه شد، اما نتیجه آن بیش از هر چیز دیگری ارزش داشت و آن هم ماندگاری جوانان در روستا و وطن آبا و اجدادی‌شان بود.
از این تعداد طرح ۲۸طرح عمرانی بود که آسفالت روستای برج محمد شهرستان قائنات با اعتبار ۵‌میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان و به طول ۵/۲ کیلومتر به نمایندگی از آن‌ها افتتاح شد.
کارگاه صنایع دستی چوبی هم به نمایندگی از طرح‌های اشتغال‌زایی با حضور سردار زهرایی با اشتغال‌زایی برای پنج نفر به بهره‌برداری رسید. نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در قائنات کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه در ۵۴غرفه حاصل تولیدات اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی شهرستان است. بعد از آن سردار زهرایی از شرکت دانش‌بنیان زیست‌سوخت قهستان به عنوان اولین تولیدکننده آتش‌افروز‌های زیستی در کشور در مرکز رشد واحد‌های فناور قائن بازدید کرد.
طرح دانش‌بنیان تولید انواع سوخت‌ها و آتش‌افروز‌های زیستی بر مبنای پسماند‌های شهری و روستایی می‌باشد که در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت زیست‌سوخت قهستان بومی‌سازی شده است.
این سوخت‌ها در مقایسه با سایر سوخت‌ها قدرت آتش‌افروزی و دوام بیشتری دارد و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.
دیدار با خانواده شهید حاج‌محمد نصیرزاده از شهدای انقلاب و دختر روشندل قائنی که مهارت در بافت عروسک‌های مختلف دارد از دیگر برنامه‌های سردار زهرایی در این سفر بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار