کد خبر: 1157099
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می شود
همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگ‌ترین حماسه‌سرای ایران و سراینده شاهنامه نخستین جشنواره ملی خوشنویسی «شکوه شاهنامه» در مشهد برگزار می شود .
فریبا کیانی

به گزارش جوان آنلاین خراسان رضوی ، همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگ‌ترین حماسه‌سرای ایران و سراینده شاهنامه نخستین جشنواره ملی خوشنویسی «شکوه شاهنامه» با خط نستعلیق  در مشهد برگزار می شود .

استاد هادی سید خوانی دبیر جشنواره «شکوه شاهنامه »با بیان اینکه شاهنامه فردوسی حماسه ای یگانه است ، گفت : به پاس نکوداشت و ارج نهادن این روز بزرگ مفتخریم جشنواره «شکوه شاهنامه » را با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد و موسسه فرهنگی هنری خرد سرای فردوسی 31 اردیبهشت ماه در مشهد برگزار کنیم .


سید خوانی نکوداشت زبان و ادبیات پارسی و حماسی حکیم ابولقاسم فردوسی را در راستای اهداف این جشنواره مطرح کرد و ادامه داد: معرفی و گرامی داشت هنرمندان و پدید آورندگان آثار خوشنویسی، استعداد یابی و پرورش جوانان و معرفی هنرمندان نوپا ، ترویج گفتمان معنایی در حوزه ی خرد و دانش با دعوت از استادان بزرگ ادبیات پارسی ، تولید محتوای فرهنگی هنری و ادبی ، پیوند بیشتر هنر و هنرمندان با جامعه فرهنگی و فرهنگ دوست و تولید و معرفی آثار نفیس خوشنویسی با موضوع شاهنامه از دیگر اهداف این رویداد است.


دبیر جشنواره «شکوه شاهنامه » در رابطه با این رویداد که در راستای هنر و فرهنگ ایرانی است و همچنین خط نستعلیق را به عنوان شناسه هنر ایرانی معرفی کرد ، توضیح داد : آثار در این جشنواره با محوریت اشعار شاهنامه فردوسی و خوشنویسی به صورت تخصصی در خط نستعلیق مورد پذیرش قرار می گیرد و هدف از انتخاب این دو گزاره ، پیوند و آمیخته شدن بین بزرگترین شاخصه شعر ایرانی "شاهنامه فردوسی "با مهمترین شناسه هنر ایرانی" خط نستعلیق" است .


سید خوانی با اشاره به اینکه این رویداد با پشتیبانی و حمایت علاقه مندان فرهنگ و هنردر بخش خصوصی و همچنین حمایت عاشقان شاهنامه برگزار می شود ادامه داد : این رویداد مضاف بر پشتیبانی مالی ، حمایت معنوی و استقبال بی نظیر اساتید برجسته و صاحب نام با ارسال آثار نفیس در بر داشت ، اساتیدی که تاکنون در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده بودند ولی به خاطر عشق و علاقه ای که به حکیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه داشتند آثار ارزشمندی ارسال نمودند .
وی خبر از دریافت بیش از ۵۰۰ اثر داد و اظهار داشت : پیرو فراخوان جشنواره که در گروه های هنرمندان ، فضای مجازی و انجمن خوشنویسان در سراسر ایران انجام شده تعداد ۵۰۰ اثر در قالب محورهای مشخص شده دریافت و داوری در مرحله اول توسط استاد امیرخانی ، استاد موسوی و استاد شیرازی انجام شده است و در مرحله بعدی اصل آثاربه تهران ارسال می شود که پس از داوری نهایی نتایج آثار برگزیده اعلام می شود .
دبیر جشنواره شکوه شاهنامه مطرح کرد : 31 اردیبهشت افتتاحیه نمایشگاه از آثار برتر و شاخص و اختتامیه جشنواره با اعلام برندگان آثار، با حضور مهمانان ویژه نظیر استاد امیر خانی ،استاد شیرازی، استاد یا حقی و دیگر اساتید شاخص و همچنین  محمد حسین زاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، جواد روشندل رئیس گروه هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار