کد خبر: 1156344
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی
همزمان با روز اسناد ملی و ميراث مکتوب، قديمی‌ترين اسناد حرم مطهر رضوی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

همزمان با روز اسناد ملی و ميراث مکتوب در  يکصد و شصت و چهارمين برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، قديمی‌ترين اسناد حرم مطهر رضوی موجود در گنجينه رضوی با حضور مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی معرفی و رونمایی شد.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن پرداختن به دستاوردهای پژوهشی کارشناسان و محققان این سازمان اظهار کرد: کتابخانه رضوی می‌تواند پیشران حرکت‌های پژوهشی باشد.
وی با اشاره به حرکت کتابخانه رضوی در مرز دانش تصریح کرد: کتابخانه رضوی همچون معدنی است که بخشی از آن کشف نشده و بخش مکشوفه نیاز به پرداختن دارد.
 

اسناد نماد هویت ملی
دکتر محمودی؛ مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم مرکز اسناد را نماد هویت ملی خواند و حفاظت از این میراث را افتخاری برای حافظان این گنجینه ارزشمند دانست. 
وی، ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر آشنایی کودکان با هویت ملی، میهنی، تمدنی و علمی، توجه به هویت گذشته را لازمه پیشرفت در مسیر آینده خواند. 
محمودی تصریح کرد: هویت زمانی شکل می گیرد که دست اندرکاران میراث فرهنگی، این نسل را با مشاهیر، مفاخر و بزرگان گذشته این سرزمین آشنا کنند. 
 اسناد ۴۰۰ ساله رضوی
فرمان اهدای جام مخصوص به منصور شعاع السلطنه سال سند ۱۳۳۵،حکم متولی آستان قدس به میرزا ابراهیم مستوفی الممالک در خصوص رسیدگی به محاسبات استان قدس ۱۰۱۱ از جمله اسنادی بود که در این مراسم معرفی و رونمایی شد.
همچنین هزینه‌های آستان قدس از بابت پرداخت حقوق کارکنان و بیوتات متبرکه حرم مطهر سال سند ۱۰۲۵و ۱۰۲۶، رسید هزینه‌های مربوط به تهیه نان و کمک و خدمت رسانی به زوار امام رضا (ع) و فرمان شاه عباس اول صفوی در خصوص معافیت املاک وقفی آستان قدس در ولایت جام از پرداخت مالیات و عوارض و تحویل وجوهات حاصل از آن به متولی ۱۰۰۷ قمری از دیگر اسنادی است که ضمن رونمایی تشریح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار