کد خبر: 1151883
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: تقاضامندیم کسانی که تمایل دارند در بحث امر به معروف فعالیت کنند، با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری لازم را داشته و با ثبت نام در سامانه این ستاد به این امر کمک کنند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در رابطه با اهمیت عفاف و حجاب اظهار داشت: عفت و پاکدامنی، عفاف و حجاب و پوشش در پیشینه ایران قبل از اسلام کاملا مشهود است و اسلام بر این فضیلت شفاف تاکید دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بانوان نجیب سرزمین ما، استان ما، بانوان عفیف، اخلاق محور بوده و به سلامت جامعه و خانواده توجه دارند، افزود: این قشر می‌دانند پشت صحنه اتفاقاتی که می تواند عزم آنان را متزلزل کند و بدپوششی را در جامعه ترویج کند کسانی هستند که استقلال و پیشرفت ایران اسلامی را نمی توانند ببینند‌.

وی با اشاره به این تاکنون در خصوص فضیلت حجاب و عفاف تبیین و تبلیغاتی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: البته دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و کلیه سازمان های فرهنگی و هنری و اجرایی باید به وظیفه تبیینی خودشان ادامه بدهند و با شیوه‌ای نو و جذاب و تاثیرگذار به این امر کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه فرمانده انتظامی کشور اعلام کردند، رزمایشی در خصوص عفاف و حجاب اجرا می‌کنند و در چند حوزه از جمله خودروها، اماکن و معابر عمومی، فروشگاه های بزرگ و کوچک و مکان های پذیرایی و تالارها بصورت جدی ورود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها وزارتخانه‌هایی که وظایفی برای آنها تعریف شده اعلام کردند که وظایف خودشان را با حفظ عفاف و حجاب و پوشش انجام خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه اعمال قانون حجاب و عفاف یک امر شرعی و قانونی است، اظهارکرد: رعایت حجاب هم شرعی و هم قانونی است و قطعاً عموم مردم در این بحث از نیروی انتظامی حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی اعلام کرده از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت خواهد کرد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که باید با زبان نرم و بدون ترش رویی باشد.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: تقاضامندیم کسانی که تمایل دارند در بحث امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنند، با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری لازم را داشته باشند و با ثبت نام در سامانه این ستاد به این امر کمک کنند، چرا که باعث می شود که تشکیلات قضایی، امنیتی و انتظامی از آمران و ناهیان حمایت کنند.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار