کد خبر: 1155993
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
مدیر دبستان ابوذر غفاری به واکنش دانش‌آموزان بعد از شاداب‌سازی مدرسه اشاره می‌کند و می‌گوید: بچه‌ها ذوق زده شده بودند. مدام تشکر می‌کردند و لبخند از لبان‌شان دور نمی‌شد؛ از فرصت استفاده کردم و درباره نگهداری و مراقبت از کلاس درس و مدرسه با آن‌ها صحبت کردم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رامتین، محمد، علی، یاسین، حسین، آیدین، میلاد، آراد، محسن ... انگار بچه‌ها شوکه شدند. همانطور جلوی در کلاس ایستاده‌ بودند و به دیوارهای کلاس درس خیره شدند. بچه‌های عقب‌تر که هنوز وارد کلاس نشده بودند، از این تجمع جلوی در، تعجب می‌‌کردند و با غر زدن و یک کم هم چاشنی هل، بچه‌هایی که جلوی در بودند را به درون کلاس روانه می‌کردند. البته این گروه هم با ورود به کلاس درس، مانند همان‌ قبلی‌ها می‌ایستادند و با دیدن رنگ آمیزی کلاس هم متعجب و هم خوشحال می‌شدند. 

محسن خوشحال‌تر از بقیه بود چرا که میز و نیمکتش هم تعمیر شده بود. حالا دیگه خبری از آن میخ و بریدگی‌های چوب که باعث می‌شد، شلوارش پاره و نخ‌کش شود، نبود. کلاس بوی رنگ می‌داد. بوی تازگی. انگار قابل باور نبود. چهارشنبه که مدرسه را ترک می‌کردند، دیوارها کلاس‌ها رنگ و رو رفته و کثیف بود و برخی میز و نیمکت‌ها هم فرسوده و شکسته بودند و حالا روز شنبه، مدرسه کلا تغییر کرده بود. کلاس‌ها رنگ شده بود و میز و نیمکت‌ها تعمیر شده بودند. عطر شادی در فضای مدرسه پراکنده شده بود و همه لبخند می‌زدند و می‌خندیدند.

حسین میرزاده مدیر دبستان ابوذر غفاری می‌‌گوید: بچه‌ها ذوق زده شده بودند. مدام تشکر می‌کردند. این همه قدرشناسی برایم خیلی قابل احترام است. روحیه بچه‌ها با روزهای دیگر خیلی فرق کرده بود و شادی وجودشان را در بر گرفته بود. از فرصت استفاده کردم و درباره نگهداری و مراقبت از فضای کلاس درس و مدرسه با بچه‌ها صحبت‌ کردم. 

* آغاز فاز دوم طرح شهید عجمیان

قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، طرحی با عنوان شهید عجمیان را برای شاداب‌سازی مدارس اجرا می‌کند. طرحی که فاز اول آن در نوروز برگزار شد و اکنون فاز دوم آن آغاز شده است. در آغاز فاز دوم این طرح، همه پای کار آمدند. از معاونان وزارت آموزش و پرورش تا معلم، دانش‌آموز و والدین. 

پیش فاز دوم طرح در دبستان ابوذر غفاری منطقه مولوی تهران در روز پنج‌شنبه 14 اردیبهشت آغاز شد. مدرسه در دو روز پنج‌شنبه و جمعه در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفت و عصر جمعه تحویل مدیر مدرسه شد. تعدادی از معاونان وزارت آموزش و پرورش پای کار این طرح آمدند و خودشان آچار به دست گرفتند، تجهیزات را تعمیر کردند و دیوار کلاس‌ها را رنگ کردند.  

محمدرضا عامریان دبیر اجرایی طرح شهید عجمیان به خبرنگار فارس می‌گوید: همیشه در نوروز و تابستان، گروه‌های جهادی به مناطق مختلف می‌رفتند و در بازسازی و تعمیرات مدارس کمک می‌کردند اما برنامه‌ریزی آقای خان‌محمدی که رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر بود و بعد هم رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور شد بر این مبنا بود که تمام ظرفیت‌های گروه‌های جهادی را متمرکز کرده و با برنامه جلو برویم.

وی ادامه می‌دهد: در عید نوروز امسال 280 مدرسه را شاداب‌سازی کردیم یعنی تعمیرات میز و نیمکت‌ها و رنگ‌آمیزی مدارس با کمک‌های گروه‌های جهادی و برخی دانش‌آموزان انجام شد و فاز دوم نیز از اول تابستان آغاز می‌شود. 

* شاداب‌سازی مدارس در تابستان

«حس و حال کار جهادی مثل کار در هیأت است؛ حس خیلی خوبی است. خوشحالی بچه‌ها و معلمان خستگی را از تن ما در می‌کند»؛ این جملاتی است که حمیدرضا خان‌‌محمدی رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حال رنگ‌آمیزی کلاس درس می‌گوید.

خان‌محمدی درباره این طرح می‌گوید: یکی از نیازهای مدارس ما، بهسازی فضا و تجهیزات است؛ موضوعی که به فراهم کردن بستری جهت آموزش و یادگیری بهتر دانش‌آموزان می‌انجامد. 

وی ادامه می‌دهد: 3 حرکت را در طرح شهید عجمیان انجام می‌دهیم که یکی از آنها، رنگ‌آمیزی کلاس است؛ دومین مورد، بهسازی و مرمت نیمکت‌های دانش‌آموزان و مورد سوم هم درهای کلاس‌هاست.

خان‌محمدی با بیان اینکه قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به دنبال این است که این طرح را توسعه دهد و در تابستان نیز در تعداد زیادی از مدارس اجرا شود، اظهار می‌دارد: منابع مالی این طرح از خیرین و نهادهای حمایتی، سازمان نوسازی مدارس و خود مدارس و مردم تأمین می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه این طرح علاوه بر اینکه کلاس‌های درس را مرمت و شاداب‌سازی می‌کند، یک حرکت جهادی را در بین دانش‌آموزان و معلمان راه‌ می‌اندازد، می‌افزاید: طرح شهید عجمیان را از نوروز 1402 در 12 استان کشور شروع کردیم و اکنون در استان‌ها همزمان انجام می‌دهند. 

 * وقتی مدیران پای کار می‌آیند

عباس زارع مدیرکل نوسازی مدارس کشور که البته او هم لباس جهادی بر تن کرده و در حال رنگ‌آمیزی است، می‌گوید: طرح شهید عجمیان به مانند یک مثلث اجرا می‌شود که یک ضلع آن، آموزش و پرورش است یعنی مدارسی که در مناطق محروم و کمتر برخوردار نیاز به تجهیزات و نقاشی دارد را رصد می‌کند، ضلع دوم، نوسازی مدارس است که به خرید تجهیزات و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد و ضلع سوم هم اعضای قرارگاه جهادی هستند.

وی ادامه می‌دهد: آغاز این طرح در اسفند سال 1401 در مدرسه‌ای در ناحیه یک شهرری توسط رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور انجام شد و از روز پنج‌شنبه نیز در مدرسه ابوذر غفاری در منطقه مولوی تهران شروع شد. 

زارع درباره اینکه مدیران پای کار آمدند و خودشان تعمیرات و رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهند، می‌افزاید: وقتی مدیران پای کار بیایند، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که با کار جهادی می‌توانند خیلی اقدامات مفید برای کشورشان انجام دهند. 

* اثرات طرح شهید عجمیان

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش که درباره حضورش در طرح شهید عجمیان و اجرای آن به خبرنگار فارس، می‌گوید: طرح شهید عجمیان به منظور بهسازی و شاداب‌سازی مدارس با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی اجرا می‌شود و موضوع آن هم بحث شاداب‌سازی در مدارس است چرا که یکی از ضرورت‌هاست؛ یعنی یک محیط شاداب را برای دانش‌آموزان فراهم می‌آورد که به بحث تعلیم و تربیت آنها بهتر بپردازند. 

وی ادامه می‌دهد: این طرح با مشارکت همه بخش‌ها به خصوص گروه‌های جهادی و مردمی اجرا می‌شود و تأکید شده است که خود مسؤولان وزارت آموزش و پرورش در این طرح مشارکت کنند و ما هم به همین دلیل برای رنگ‌آمیزی و تعمیرات میز و نیمکت مدرسه، به دبستان ابوذر غفاری رفتیم.

 امیر علیجانی معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با بیان اینکه مدرسه ایده‌آل دارای ویژگی‌های امن، آرام، بانشاط و جذاب است، می‌گوید: می‌گوییم مدرسه خانه دوم دانش‌آموز است و اگر این 4 ویژگی را داشته باشد، حضور در مدرسه برای دانش‌آموز لذتبخش است؛ یعنی هر چقدر مدرسه شاداب، تمیز، منظم و با برنامه باشد قطعا دانش‌آموزان با اشتیاق و ذوق در مدرسه حضور پیدا می‌کند.

مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به خبرنگار فارس اظهار می‌دارد: از جمله اثرات طرح شهید عجمیان، کاهش هزینه‌های نگهداری فضاهای آموزشی است؛ چرا که یکی از مسائل جدی در آموزش و پرورش بحث نگهداری فضای آموزشی است.

 صفرعلی یازرلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور هم درباره حضورش در طرح شهید عجمیان می‌گوید: حضور در کارهای جهادی باعث می‌شود تا افراد این فرصت را پیدا کنند که در کنار دانش‌آموزان و مردم، کارهای مؤثر انجام دهند. 

* طرحی که ادامه می‌یابد 

در کنار مدیران، دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان هنرستانی در طرح شاداب‌سازی مدارس حضور دارند؛ این دانش‌آموزان از مهارتی که آموختند برای شاداب‌سازی مدارس دانش‌آموزان مناطق محروم دیگر استفاده می‌کند آن هم جهادی.

معاون فنی هنرستان صنعتی تهران در این خصوص می‌گوید: کاری که بچه‌ها انجام می‌دهند دلی است و واقعا همه خوشحالیم که در مدرسه ابوذر غفاری حضور پیدا کردیم و مدرسه را شاداب می‌کنیم.

به گزارش فارس، طرح شهید عجمیان قرار است همانطور که شادی و لبخند را مهمان چهره‌های معصوم 422 دانش‌آموز دبستان ابوذر غفاری تهران کرده است، شاداب‌سازی را به سایر دانش‌آموزان مناطق دیگر در سراسر کشور گسترش دهد تا همه دانش‌آموزان بتوانند در فضای شاد و بانشاط تحصیل کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
0
0
کار جهادی یعنی این خدا قوت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار