کد خبر: 1155849
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
شهر چهار هزار نفری "روشناوند" با هزار و 372 مشترک آب که در 25 کیلومتری شهر گناباد واقع است پس از ادغام شرکت های آبفای شهری و روستایی در سال 99 تحویل امور آب و فاضلاب گناباد شد.
فریبا کیانی

مدیر امور آبفا گناباد در همین رابطه و با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم این منطقه دامداری است اعلام کرد: ۴۶ درصد مشترکین این شهر بالای الگوی مصرف آب قرار دارند و همین موضوع تامین آب را با مشکل مواجه کرده است.

"جواد سالاری" کاهش دبی منابع تامین آب شهرستان و از جمله چاه روشناوند را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: قنات "سید آباد" مورد استفاده اهالی شهر به دلیل تنش های اجتماعی از مدار بهره برداری خارج شد بنابراین برای رفع چالش ، نسبت به اجاره چاه مرکز تحقیقات کشاورزی اقدام وکمبود آب به حداقل ممکن رسید.

وی از کمبود مخازن ذخیره به عنوان چالش دیگر شهر "روشناوند" نام برد و یادآورشد: ساخت مخزن هزار متر مکعبی و اصلاح ۶۰۰ متر خط انتقال این شهر با مساعدت فرماندار و نماینده مردم گناباد و پیگیری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در شهریور 1401 با اعتبار 70 میلیارد ریال آغاز شد.

"سالاری" با بیان اینکه مشکلات اعتباری و سنگی بودن محل ، روند اجرای این پروژه را کند کرده است اعلام کرد: با ساخت این مخزن امکان ذخیره سازی آب شرب شهروندان در شرایط بحرانی حداقل تا ۲۴ ساعت فراهم می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار