کد خبر: 1151154
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، دولت پنهان را از بین برده و جلوی اعمال محدودیت علیه دارندگان مجاز اسلحه را خواهد گرفت.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان سخنرانی در کنفرانس انجمن ملی سلاح، مدعی شد که اگر در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، دولت پنهان را نابود کرده و مانع از آن خواهد شد که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا علیه دارندگان مجاز اسلحه در این کشور، محدودیت اعمال کند.

ترامپ که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مهیا می‌کند، گفت: دولت پنهان را منحل کرده و از بین خواهم برد. در این مسیر پیشرفت زیادی کرده‌ایم که از جمله آن می‌توان به از بین رفتن دولتمردان حامی قانون کنترل سلاح اشاره کرد؛ کسانی که هر روز دارندگان و سازندگان سلاح را اذیت و آزار می‌کنند.

ترامپ با اشاره به صدور کیفرخواست برای وی در اوایل ماه جاری در ارتباط با پرداخت چندین فقره حق‌السکوت در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶، مقامات چپ‌گرای افراطی را به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا متهم کرد.

وی تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات سال آتی، به جنگ بایدن علیه دارندگان مجاز سلاح پایان خواهد داد.

بایدن خواستار اعمال ممنوعیت برای حمل سلاح شده اما کنگره آمریکا هیچ تلاش معناداری در تحقق این درخواست نکرده است. با این حال، بایدن تابستان پارسال لایحه دوحزبی کنترل سلاح را امضا کرد و در نتیجه بررسی سابقه و حصول اطمینان از عدم سوءسابقه خریداران زیر ۲۱ سال تشدید، قوانین علیه قاچاق اسلحه تقویت و رویه خرید اسلحه به نیابت از فردی که قانونا مجاز به خرید سلاح نیست، ممنوع شد.

ترامپ در ادامه موضوع سخنرانی را به دلار آمریکا تغییر داد و گفت که ارز این کشور به زودی دیگر استاندارد و معیار جهانی نخواهد بود. او با این اظهارنظر به صف کارشناسانی پیوست که آشکارا درباره رویکرد فزاینده «دلارزدایی» اظهارنظر کرده‌اند.

وی گفت: ارز ما در حال سقوط است و به‌زودی دیگر معیار جهانی نخواهد بود؛ چیزی که در ۲۰۰ سال اخیر بزرگ‌ترین شکست ما خواهد بود. فروپاشی دلار آمریکا تا همین چند سال پیش، به فکر کسی هم خطور نمی‌کرد.

صندوق بین‌المللی پول اوایل هفته جاری اعلام کرد که دلار آمریکا از اکتبر ۲۰۲۲ ارزش خود را از دست داده اما نسبت به سال ۲۰۰۰، همچنان قدرتمندتر بوده است. دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی هم اوایل ماه جاری گفت که فناوری «بلوک‌چین» و یوآن چین، سلطه دلار آمریکا بر بازار جهان را زیر سوال برده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار