کد خبر: 1145445
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
موشک «کروز هواپایه حیدر» یکی از جدیدترین دستاوردهای هوانیروز ارتش برای تسلیح بالگردهای این یگان است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از  فارس، موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) با حضور سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان هوانیروز ارتش افتتاح شد.

در این نمایشگاه چندین دستاورد مختلف مربوط به هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده بود، موشک «کروز هواپایه حیدر» یکی از این دستاوردها بود. 

«حیدر» یکی از دستاوردهای جدید ارتش است که نخستین‌بار هنگام رونمایی از پایگاه پهپادی 313 به نمایش درآمد. وزن این موشک 60 کیلوگرم، طول آن 3 متر و 70 سانتی‌متر و سرجنگی آن نیز بین 13 تا 25 کیلوگرم وزن دارد. 

 

موشک کروز حیدر نصب‌شده روی پهپاد کمان 22 نیروی هوایی ارتش - شهر پهپادی 313 ارتش

 

موتور موشک «کروز هواپایه حیدر» از نوع میکروتوربین با وزن 40 کیلوگرم است و در هنگام شلیک به سوی هدف سرعتی در حدود 450 تا 500 کیلوگرم در ساعت خواهند داشت که هر هدفی را تا فاصله 200 کیلومتری منهدم می‌کند.

 

سیکر موشک «کروز هواپایه حیدر» نیز از نوع CCD-IIR است. 

قابلیت شناسایی اهداف، ارسال تصاویر به صورت آنلاین، قفل اپتیکی بر روی هدف و انهدام دقیق اهداف زمینی جزو ویژگی‌های موشک «کروز هواپایه حیدر» است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر