کد خبر: 1145201
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
شهردار اصفهان:
اصفهان - شهردار اصفهان گفت: با اتفاق نظراکثریت اعضای شورای اسلامی شهر چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند بنابراین پا کار پیاده‌راه چهارباغ ایستاده‌ایم.

اصفهان – خبرنگار جوان آنلاین علی قاسم‌زاده امروز شنبه بیستم اسفند در نشست خبری پایان سال خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ با تمام فراز و نشیب‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها و ریزش‌ها و رویش‌ها رو به پایان است، اما واقعیت اینکه هر فراز و نشیبی در حوزه اقتصادی شهرداری را با بودجه بالغ بر ۱۴۳ هزار میلیارد تومان تحت تأثیر قرار می‌دهد، هر تصمیم کلان اقتصادی در کشور موج کشتی ما را متلاطم می‌کند و هر اغتشاشی در جامعه، روی فعالیت‌های شهری تأثیر می‌گذارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در میان تلاطم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مسائل طبیعی سعی کردیم کار شهر بر زمین نماند، از نگهداری شهر، نظافت، خدمات، عمرانی، شهرسازی، حوزه اجتماعی و فرهنگی سعی کردیم شهر از تب و تاب، نشاط، شور و شوق نیفتد و پویا بماند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل طبیعی همچون خشکی زاینده‌رود که از اراده مدیریت شهری خارج است، مشکلاتی برای شهر و شهرداری به وجود آمد، خاطرنشان کرد: اما با این وجود در تلاطمی که در ابعاد مختلف در جامعه شاهد بودیم چه سیاست داخلی و خارجی، در ارتباط با خواهر خوانده سال خوبی را پشت سر گذاشتیم.

شهردار اصفهان با اشاره به عملکرد یک ساله فعالیت شهرداری این کلان‌شهر گفت: در حوزه خدمات شهری، نگهداشت شهر و نظافت حرکت به سمت مکانیزه کردن شهر در دستور کار قرار دارد، این اقدام آغاز شده است و سال آینده سرعت بیشتری می‌گیرد؛ در حال حاضر نظافت بزرگراه‌های شهر به صورت مکانیزه انجام می‌شود و سال ۱۴۰۲ نظافت مکانیزه را در معابر دیگر تجربه می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری زباله بر اساس روزهای زوج و فرد هفته افزود: با اجرای این طرح کاهش یک روزه تحویل زباله را داشتیم که در مجموع، این طرح را موفق می‌دانم، در واقع آمارها و ارقام همراهی مردم در اجرای طرح، این موفقیت را تاکید دارد.

قاسم‌زاده با اشاره به طرح تبدیل زباله به مواد و انرژی تصریح کرد: روی طرح تبدیل زباله‌ها به مواد و انرژی بسیار تمرکز کردیم که در این راستا طرح پیرولیز در سطح آزمایشی جواب داد و در حال حاضر وارد عرصه تجاری شده است.

وی با بیان اینکه طرح زباله‌سوز نیز هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده است، اما آن را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در خصوص ساماندهی پسماند مصالح ساختمانی در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار و بررسی دقیق هستیم تا دیگر شاهد پسماند مصالح ساختمانی در شهر نباشیم؛ سال آینده قرار است در تولید مصالح ساختمانی از آنها استفاده شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: رویکرد مدیریت شهری این است از زباله‌ها ثروت تولید کنیم و از این تهدید به عنوان فرصت بهره ببریم، البته اصفهان از قدیم‌الایام در این حوزه سرآمد بوده است.

قاسم‌زاده با اشاره به تاکید مدیریت شهری در احیای بافت‌های فرسوده گفت: در این راستا از احیای محورهای تاریخی آغاز کردیم، در سال آینده نیز طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده را اجرایی خواهیم کرد و همچنین دغدغه اصفهان آینده به عنوان اتاق فکر کماکان مطرح است.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل تمرکز مدیریت شهری روی متروی اصفهان بوده است، افزود: خط دوم مترو از دو سمت در حال احداث است و شورای اسلامی شهر شهرداری را موظف کرده است که بخشی از خط دو مترو تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برساند، بر این اساس به سمت تحقق این انتظار به سرعت پیش خواهیم رفت.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه قرارداد اولیه با شرکت مپنا برای تکمیل خط دو متروی این کلان‌شهر اواخر سال گذشته تصویب شد، تصریح کرد: رقم قرارداد ۶۰۰ میلیون یورو است که بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ شهرداری‌ها محسوب می‌شود، همچنین در یک سال گذشته تشریفات قانونی آن انجام و ماه گذشته مصوبه آن در دولت نهایی شد و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر خاطرنشان کرد: پروژه رینگ حفاظتی شهر یکی از طرح‌های فعال در شهر است که در دوره گذشته احداث آن آغاز شده بود، از این‌رو بدون یک روز تعطیلی، اجرای این پروژه با شتاب ادامه دارد.

قاسم‌زاده با اشاره به تداوم خط یک متروی اصفهان اظهار کرد: ادامه خط یک مترو از شهرک قدس تا دانشگاه صنعتی اصفهان مصوب شده و آماده انعقاد قرارداد است، همچنین خرید ۲۸۵ اتوبوس شهری جدید از پروژه‌های شاخص در حوزه حمل‌ونقل شهری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تمرکز مدیریت شهر در حوزه فرهنگی بر فرهنگ شهروندی و شهرنشینی است، گفت: از نظر فرهنگ شهروندی اصفهان نسبت به سایر کلان‌شهرها فعالیت رو به جلویی داشته است اما مدتی وقفه در این حوزه ایجاد شد، بر این اساس در بدو ورود به مدیریت شهر بر واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به مردم تاکید شد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در این راستا تسهیل‌گری و مردم‌سپاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ شهروندی نیز از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری در سال جاری بوده است که سال آینده با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه عمران نیز فعالیت‌های خوبی در سال ۱۴۰۱ داشتیم، گفت: تکمیل زیرگذر اندیشه در منطقه ۱۳، تقاطع غیر همسطح دکتر آشتیانی، تکمیل خروجی شهید کشوری، افتتاح حدود ۱۰ مجموعه فرهنگی ورزشی و تکمیل حدود ۵۰۰ پروژه خرد نیز از جمله اقداماتی است که شهرداری طی سال جاری در برنامه خود داشته است.

قاسم‌زاده با اشاره به عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار، افزود: این تقاطع در یکی از محورهای پرخطر شهر سمت ورودی دولت‌آباد احداث شده است و هفته گذشته برای استفاده شهروندان بازگشایی شد تا در آستانه نوروز به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و پس از تعطیلات نوروز با رفع دو مشکل برق و روشنایی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه زیر گذر اندیشه روبه‌روی زندان برای عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: تقاطع غیر همسطح دکتر آشتیانی نیز در حال احداث است و بهار ۱۴۰۲ تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ پروژه خرد عمرانی در قالب پیاده‌رو سازی، اصلاح معابر و خیابان سازی انجام که بخش عمده‌ای از آن تقدیم مردم شده است.

قاسم‌زاده با اشاره به تصویب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری حدود ۶۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت، لذا امیدواریم این منابع را تحقق بخشیم و سال آینده خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر