کد خبر: 1139750
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دقایقی پیش با رقابت قاریان و حافظان ۳۳ کشور در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی آغاز شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجلاس سران آغاز شد.

برنامه با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه احزاب و سوره مبارکه علق توسط هادی موحد امین قاری بین‌المللی و دارنده عنوان نخست دوره گذشته این رقابت‌ها آغاز شد.

این رقابت‌ها از فردا در نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود که در نوبت صبح رقابت‌های بانوان و در نوبت بعد از ظهر رقابت‌های خانم‌ها برگزار می‌شود.

مسابقات برادران در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و مسابقات خواهران در رشته‌های حفظ کل قرآن و ترتیل برگزار می‌شود و رقابت‌ها تا روز پنجشنبه ۳ اسفند‌ماه ادامه دارد.

مجید یراق‌بافان مجری فارسی و احمد نجف مجری عربی این مسابقات است.

در ابتدای برنامه حجت‌الاسلام مهدی خاموشی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی ضمن خیرمقدم به مهمانان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: مرحوم کلینی در اصول کافی جلد اول روایتی را ذکر کرده‌اند: خدا مبعوث نکرد انبیاء را مگر به سمت بندگان که فکرشان و اندیشه‌شان منور به نور وحی شود. کسی که به دعوت انبیاء پاسخ مثبت دهد نیکوترین فردی است که شناخت بیشتری دارد و از نظر کردار برتر از دیگران است و این شخص در دنیا و آخرت از دیگران سبقت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: این دوره از رقابت‌ها با شعار یک کتاب، یک امت شکل گرفت که در مرحله مقدماتی ۱۵۰ نفر از ۸۰ در رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت تحقیق و ترتیل در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه برای اولین‌بار رشته ترتیل بانوان به رقابت‌ها اضافه شده، گفت: در مرحله نهایی ۵۳ نفر از ۳۳ کشور حضور دارند و مسابقات امسال از شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی پخش زنده می‌شود، ویژگی بارز امسال پوشش در فضای مجازی به ویژه پیام‌رسان‌های داخلی و پخش زنده از پلتفرم‌های مختلف است.

وی از بهینه‌سازی مسابقات امسال خبر داد و گفت: برای برگزاری با کیفیت رقابت‌ها مرحله اول مسابقات چندی پیش برگزار شد و برگزیدگان آن‌ها از ۳۳ کشور انتخاب شدند و امروز در کشورمان حضور دارند و با هم رقابت می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر