کد خبر: 1137358
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
با به راه افتادن موج جدیدی از اعتصاب‌های سراسری در فرانسه، رسانه‌های این کشور هشدار می‌دهند ادامه این اعتصاب‌ها می‌تواند توزیع برق و سوخت در این کشور را تهدید کند.
رسانه فرانسوی «فرانس 24» روز سه‌شنبه گزارش داد، اعتصاب سراسری در فرانسه علیه اصلاحات پیشنهادی دولت در نظام بازنشستگی، صنعت توزیع برق و سوخت این کشور را به خطر انداخته است.

این رسانه فرانسوی با استناد به داده‌های شرکت توزیع برق «ای.دی.اف» نوشت، در نتیجه این اعتصاب،‌ تولید برق در فرانسه به دلیل کاهش تولید در دو راکتور هسته‌ای و چند نیروگاه برق حرارتی به میزان 3.7 گیگاوات کاهش یافته است.

در روزهای اخیر اتحادیه‌های تجاری فرانسوی سومین موج اعتصاب‌های سراسری را علیه طرح مورد مناقشه اصلاحات بازنشستگی به راه انداخته‌اند.

هر چند اختلالی در فعالیت نیروگاه‌های برق آبی گزارش نشد، اما شرکت ای.دی.اف برای انجام یک اعتصاب در روز پنجشنبه اعلان صادر کرده است.

به نوشته پایگاه «راشا تودی»، پالایشگاه‌های فرانسه هم مشکلاتی را در نتیجه اعتصابات گزارش کردند. شرکت «توتال‌انرژیز»، مالک چند پالایشگاه، اعلام کرد، اعتصاب‌ها در نقل‌وانتقال محصولات نفتی مشکل به وجود آورده‌اند. با این حال، این شرکت به مصرف‌کننده‌ها اطمینان داده تا کنون هیچ کمبودی در پمپ بنزین‌ها وجود نداشته وسطح تولید به طور کلی رضایت‌بخش بوده است.

در حالی که تا پیش از ارائه طرح جنجالی اصلاحات بازنشستگی از سوی دولت «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه، این کشور درگیر اعتراضات و اعتصاب کارمندان بخش‌های مختلف در اعتراض به وخامت وضع اقتصادی، معیشتی، شرایط کاری و حقوق‌ها بود، ارائه این طرح جنجالی انگیزه مضاعفی به معترضان برای ادامه اعتصاب‌ها بخشید.

یک سخنگوی اتحادیه تجاری «سی.جی.تی» به خبرگزاری رویترز گفت، با اجرای اعتصاب از سوی 75 درصد کارمندان، تحویل محصول در بالغ بر پنج پالایشگاه مهم فرانسوی مختل شد.

دولت ماکرون اوایل ماه جاری طرح اصلاحات نظام بازنشستگی خود را که طبق آن، سن بازنشستگی برای اکثر کارگران فرانسوی از سطح 62 سال فعلی به 64 سال افزایش می‌یابد ارائه کرد.

نظرسنجی‌های جدید نشان داده‌اند، اکثریت مردم فرانسه معادل بیش از 60 درصد، با این اصلاحات مخالفت کرده‌اند و اتحادیه‌های جاری کارگران فرانسوی ادعا می‌کنند، این تغییرات مردمی را که کار کردن را در جوانی شروع کرده‌اند یا در مشاغل سخت کار می‌کنند مجازات می‌کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار