کد خبر: 1136952
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز گفت: فعلا زمان مناسبی برای سفر «بلینکن» به چین نیست.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه به چین را در این مقطع زمانی نامناسب می‌داند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت که با این حال، تماس دیپلماتیک میان پکن و واشنگتن ادامه خواهد یافت.

«جان کربی» اضافه کرد که همانطور که قبلاً گفته شد، زمانی که زمان مناسب باشد، وی با همتایان چینی خود در مورد تعیین تاریخ‌های جدید برای دیدار‌ها گفتگو خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر در سخنانی در ارتباط با تنش آفرینی کشورش در روابط با پکن گفته بود که واشنگتن قصد ندارد بقایای بالون چینی که اخیراً توسط جنگنده‌های آمریکایی سرنگون شد را به پکن بازگرداند.

به دنبال تصمیم واشنگتن مبنی بر سرنگون کردن بالونی که به ادعای پکن بر اثر وزش باد تغییر مسیر داد و وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، وزارت خارجه چین اعلام کرد که این تصمیم روابط دو کشور را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

منابع خبری شامگاه شنبه از اقدام آمریکا در سرنگونی بالون چینی مقابل سواحل کارولینا خبر دادند.

شبکه فاکس نیوز هم گزارش داد که ارتش آمریکا این بالون چینی را در مقابل سواحل کارولینا سرنگون کرد و جمع آوری لاشه آن هم در حال انجام است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که بالون چینی که سرنگون گردید برای اهداف جاسوسی و رصد مراکز راهبردی آمریکا مورد استفاده بود!

وزارت امور خارجه چین از اقدام ایالات متحده آمریکا در سرنگونی بالون متعلق به این کشور ابراز ناخرسندی کرد.

وزیر امور خارجه چین گفت: ما از به کارگیری زور توسط ایالات متحده برای سرنگونی بالونی که برای اهداف هواشناسی و بررسی آب و هوا کاربرد دارد، ناخرسندیم.

وزارت خارجه چین همچنین افزود که پکن حق واکنش به این اقدام آمریکا را برای خود محفوظ می‌داند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار